Exhumació de les restes del dictador
El PP confirma que recorrerà el decret per exhumar Franco
El secretari general dels populars critica que Pedro Sánchez vulgui "esmenar" el consens forjat en la Transició i l'acusa de "fer revisionisme"
GRAF9573. MADRID, 30/07/2018.- El secretario general del Partido Popular, Teodoro García Egea, durante la rueda de prensa ofrecida hoy tras la reunión del Comité de Dirección del partido, en Madrid. EFE / Rodrigo Jimenez /
El secretari general del PP, Teodoro García Egea, ha confirmat aquest dijous que la formació recorrerà el decret que previsiblement aprovarà demà el Govern per autoritzar l’exhumació de les restes del dictador Francisco Franco, tot i que segons ha explicat, no ha decidit si votarà en contra o s’abstindrà quan la nova norma se sotmeti al tràmit de convalidació en el Congrés.
"La nostra posició avui és no votar-hi a favor perquè, lògicament, no recolzarem això. Primer ens centrarem a desenvolupar aquest recurs perquè ens sembla un abús total aquesta fórmula (utilitzar un decret llei) i després desenvoluparem la nostra posició tenint en compte que no recolzarem aquesta mesura", ha assenyalat en una entrevista a la SER.
García Egea ha recordat que la posició del PP quan es va abordar aquesta mesura en el Congrés va ser l’abstenció, tot i que no ha concretat si variarà. "Nosaltres el que farem perquè no ens sembla adequat, és que no s’utilitzi la formula del reial decret, un mecanisme que els populars van utilitzar durant el govern de Mariano Rajoy, per a qüestions que poden ser urgents per a Pedro Sánchez i per donar satisfacció als seus socis. El decret no està fet per a qüestions que siguin urgents per a ell, sinó per a la nació espanyola", ha postil·lat.
En aquesta línia, ha plantejat per què "si era tan urgent" en els anys que ha governat el PSOE no s’ha emprès l’exhumació de Franco, que l’Executiu té plantejada aprovar divendres vinent. "No hivotarem a favor i recorrerem tots aquells reials decrets que no tinguin caràcter d’urgència perquè s’està parlant molt de si el PP va utilitzar el reial decret, però no és el mateix utilitzar-lo per garantir que els aturats de llarga durada continuïn tenint ajuts que per mirar al passat", ha postil·lat.
Crítica "mirar al passat"
Quant a la possibilitat que el Govern impulsi una llei per anul·lar les sentències 'ideològiques’ dictades per tribunals militars del franquisme, una cosa que, segons avança 'El País’, hauria assumit a petició dels grups parlamentaris catalans, García Egea critica l’"afany a mirar al passat i fer revisionisme".
Notícies relacionadesSegons la seva opinió, Pedro Sánchez "no té dret" a "esmenar" el "consens constitucional" de la Transició amb aquest tipus de mesures. "Jo vaig tenir un familiar que va patir molt i que era tinent d’alcalde del PSOE i no em sento en aquest moment capacitat per esmenar el que va ser i va suposar la Transició i crec que Sánchez és el menys indicat per reobrir aquestes qüestions", ha postil·lat.
En tot cas, García Egea considera que "qualsevol persona que vulgui recuperar la memòria dels seus avantpassats, que necessiti recursos i ajuda per recuperar la memòria dels seus avantpassats" ha de rebre recolzament perquè "és una reivindicació justa".
Memòria històrica Francisco Franco PP - Partit Popular Pedro Sánchez Tribunal Constitucional Teodoro García Egea
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
- Gastronomia assequible Barcelona bona i barata: Bar Restaurant Veracruz, escudella cada dia i cuina catalana tradicional a l’Eixample
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Andá p’allá, bobo «Com ens ho creguem, ens donarem una hòstia de nassos», aquest és Manolo González
