L'era de Pablo Casado
Maroto assenyala que el nou PP està "desvinculat" dels casos de corrupció
"Hem girat full", ha assenyalat el vicesecretari d'Organització popular

zentauroepp42960161 madrid 16 04 2018 politica rueda de prensa del vicesecretar180808142255 /
El vicesecretari d’organització del PP, Javier Maroto, ha recalcat que la nova direcció del Partit Popular que dirigeix Pablo Casado està "totalment desvinculada" dels casos de corrupció que han afectat la formació en el passat. "Hem girat full per complet", ha emfatitzat.
Així ho ha manifestat Maroto, en un moment en què estan pendents de jutjar-se casos tan rellevants que han afectat la formació com la segona part del 'cas Gürtel', el cas de la destrucció dels ordinadors de l’extresorer Luis Bárcenas, els anomenats 'papers de Bárcenas', la 'trama Púnica' o el 'cas Lezo'.
El dirigent del PP ha assegurat que hi va haver "uns quants pocavergonyes" que van estar en el PP, però la nova direcció del partit no té res a veure amb "tot allò" i no ha d’estar "sotmesa a les dificultats i als inconvenients d’aquell passat" que, segons ha dit, "reproven" i no els "vincula".
"La nova direcció del PP, per fi i amb un somriure a la boca, podem fer el que feia temps que volíem fer, que és mirar per enrere i dir ‘no tenim res a veure amb aquelles persones, que les jutgin, que paguin les penes convenients’, en un moment en què el Partit Popular ha girat full per complet", ha reiterat.
Maroto ha remarcat que el PP pot fer ara "aquest discurs des del convenciment" que estan "desvinculats" d’aquests casos de corrupció. "I crec que era necessari que entrés oxigen també en aquest àmbit en el PP, amb un president que, com ell mateix recordava, estava a COU quan aquestes persones estaven fent de les seves," ha manifestat.
El responsable d’organització del PP ha assenyalat que Casado té "clar" que el PP ha "girat full per complet" de "tot això". "Està en el passat, com ho té el PSOE, i ara també ha girat full”, ha afegit.
Sánchez, "pitjor" que Zapatero
A més, Maroto ha destacat que les enquestes que s’estan publicant aquests últims dies –tret de la del CIS, el treball de camp del qual es va realitzar quan Mariano Rajoy seguia com a president, segons recorden en el PP– recullen l’impuls que ha suposat l’arribada de Pablo Casado a la direcció del PP, amb un projecte "regenerador", "il·lusionant", "moderat" i "útil" als espanyols.
Notícies relacionades"Crec que hi ha moltíssimes ganes que el PP sigui un projecte de referència, especialment perquè alguna cosa ha canviat, també, i és que l’esquerra ens ha tornat a ensenyar quin és el seu model, i el seu model és el model de Pedro Sánchez, que s’ha convertit ja en una cosa pitjor que Zapatero. Això és increïble, però és cert", ha afirmat.
En aquest sentit, ha remarcat que aquestes poques setmanes han servit per veure que Sánchez fa "polítiques pitjors" i que "les fa amb socis pitjors". "I els espanyols estan obrint els ulls, fins i tot molts que van confiar en ell estan dient 'on ens portarà, què és el que farà i què serà de nosaltres’", ha manifestat.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"