CORRUPCIÓ
La jutge demana al Suprem que citi Casado com a investigat al sospitar que el màster pot ser que fos un "regal"
La magistrada considera que hi va haver tracte de favor al president del PP

undefined44562596 madrid 06 08 18 rueda de prensa de pablo casado president180806140845 /
La jutge titular del Jutjat d’Instrucció número 51 de Madrid, Carmen Rodríguez-Medel, ha reclamat aquest dilluns al Tribunal Suprem que citi com a investigat el president del PP, Pablo Casado, a l’entendre que pot ser que incorregués en un delicte de prevaricació administrativa i suborn impropi.
Ho fa per la sospita que Casado, juntament amb un grup d’alumnes amb vincles polítics o personals amb membres de la universitat, pot ser que aconseguissin el títol com a "regal o prebenda sense cap mèrit acadèmic"del director d’aquests estudis, el catedràtic i exdirector de l’Institut de Dret Públic Enrique Álvarez Conde.
En l’exposició raonada per remetre aquesta peça separada al Suprem, la magistrada considera que a Casado se li va aplicar una convalidació de crèdits per obtenir el títol d’"ofici", no per iniciativa de l’alumne.
Tracte de favor
Al seu torn, considera que Casado i tres alumnes més van tenir un tracte de favor d’acord amb el que se’ls va exigir per a les qualificacions respecte a un grup d’alumnes "ordinaris", que sí que van anar a classe i van entregar diversos treballs, algun d’"investigació".
L’actual líder del PP va manifestar que tenia dispensa per acudir a classe i va mostrar en una compareixença a l’abril quatre treballs amb què va obtenir les qualificacions que li van donar el títol, tots amb la nota d’excel·lent.
Per això, demana que Casado sigui cridat al procediment "a fi que sigui sentit com a investigat, amb deguda assistència lletrada i tots els drets previstos" en l’ordenament jurídic.
Notícies relacionadesTambé reclama que acrediti la seva "efectiva realització" d’activitat acadèmica per ser qualificat en els 20 crèdits del màster no reconeguts i en el seu cas la remissió al personal docent de la Universitat Rei Joan Carles (URJC) en aquest curs acadèmic 2008-2009.
Per a això, veu convenient que aporti l’ordinador portàtil antic que en la seva compareixença pública va dir conservar a fi que la policia judicial realitzi "l’oportuna pericial sobre l’antiguitat i modificacions realitzades al document informàtic que serveix de suport als treballs per ser avaluats en aquest màster".
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032