Comissió Estat-Generalitat
Batet, Cunillera i secretaris d'Estat: l'equip del Govern espanyol per dialogar amb Catalunya
L'Executiu nomena càrrecs d'alt rang per a la comissió Estat-Generalitat, que es reunirà al juliol
L'organisme abordarà els recursos davant del TC, les transferències, les inversions i el FLA

jcarbo44229614 sanchez torra180709192557 /
El Consell de Ministres ha nomenat aquest divendres els seus membres en la comissió Estat-Generalitat, un organisme que es reunirà al juliol, o com molt tard a començaments d’agost, després de no fer-ho des del 2011. Segons han explicat a EL PERIÓDICO fonts de l’Executiu, els representants del Govern espanyol seran la ministra de Política Territorial, Meritxell Batet (que presidirà la delegació); la delegada del Govern central, Teresa Cunillera, i quatre secretaris d’Estat. La portaveu del Govern i ministra d’Educació, Isabel Celaá, ha confirmat després aquests nomenaments.
A la Moncloa remarquen l’"alt rang" de les persones elegides. L’Executiu atorga una enorme importància política a la comissió Estat-Generalitat. Després de les reunions entre Pedro Sánchez i Quim Torra primer, i Carmen Calvo i Pere Aragonès més endavant, totes dues protagonitzades pel bon to, l’organisme tindrà l'encàrrec d’abordar a fons els conflictes entre l’Estat i la Generalitat, i deixar de banda el dret d’autodeterminació.
L’agenda
Notícies relacionadesPrimer, la comissió estudiarà les impugnacions que l’anterior Govern central, del PP, va presentar davant del Tribunal Constitucional (TC) contra lleis del Parlament, que van quedar suspeses al ser admesos a tràmit els recursos. Es tracta de normes com les de pobresa energètica, canvi climàtic, universalitat de la sanitat pública i protecció del dret a la vivenda. Després s’analitzaran les inversions, les transferències i la possibilitat d’anul·lar el control reforçat del fons de liquiditat autonòmica (FLA).
Juntament amb Batet i Cunillera, la resta d’integrants de la Comissió Bilateral seran els secretaris d’Estat de Política Territorial, José Ignacio Sánchez Amor; Hisenda, Inés María Bardón; Relacions amb les Corts, José Antonio Montilla, i Infraestructures, Pedro Saura.
Meritxell Batet Govern Catalunya Govern Pedro Sánchez Pere Aragonès Quim Torra Carmen Calvo Teresa Cunillera
- Previsió de l’Aemet Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- Aliança Andrés Iniesta i Jordi Basté llancen una productora audiovisual
- Robles esquerda l’aval del Govern a la continuïtat del fiscal general
- Vacances ¿Caminar descalç per la platja és bo? Aquests són tots els seus beneficis, encara que també hi ha alguns perills
- Reforma de l'estadi El Barça renova el permís per fer obres les 24 hores fins al retorn previst al Camp Nou
- Municipis Roda de Berà rebutja la instal·lació de pantalles acústiques al traçat ferroviari
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral