PARTIT POPULAR
Així van criticar Casado i Cospedal els pactes contra les llistes més votades: l'hemeroteca, a favor de Santamaría
¿Llista més votada o aliança de perdedors? Els tres polítics han opinat sobre això

zentauroepp40558707 madrid 16 10 2017 comparecencia de la vicepresidenta del gob180619101018 /
¿Llista més votada o aliança de perdedors? Soraya Sáenz de Santamaría ha guanyat la primera volta de les primàries del PP i passa el tall amb Pablo Casado; i ara és el moment de veure si es produeix un pacte.
El primer missatge de l’exvicepresidenta va ser directament per a Casado, en recalcar que ella va ser la candidata amb més recolzaments i per recordar una de les màximes del PP: la que governi la llista més votada. Santamaría provava d’espantar així el possible d’un possible pacte entre Casado i Dolores de Cospedal, la tercera en la llista i ja fora de la carrera per presidir el partit de Gènova 13.
Encara que s’especula sobre una possible aliança entre els perdedors de les primàries per desbancar a Santamaría, tant Casado com Cospedal van postular contra qualsevol estratègia que conduís a governar una llista que no fos la més votada. En aquesta ocasió, l’hemeroteca es posa, doncs, del costat de Santamaría.
En concret, Casado demanava que “governés la llista més votada perquè és el que decideixen els espanyols amb el seu vot”.
Notícies relacionadesCuando Pablo Casado defendía que gobernase la lista más votada.#SemifinalPpARV pic.twitter.com/enZi0bBC9S
— MALDITA HEMEROTECA (@Mhemeroteca) 5 de julio de 2018
D’altra banda, Cospedal va assenyalar que “els pactes de perdedors retorcen la voluntat popular (...) i acaben sent sempre dolents per als ciutadans”.
Cuando Cospedal decía que un acuerdo de perdedores retuerce la voluntad popular y siempre acaban siendo malos..#SemifinalPpARV pic.twitter.com/TuU5PahZVn
— MALDITA HEMEROTECA (@Mhemeroteca) 6 de julio de 2018
D’aquí al pròxim 20 i 21 de juliol veurem si tots dos sostenen el que van dir llavors.
Pablo Casado María Dolores de Cospedal Primàries PP - Partit Popular Soraya Sáenz de Santamaría
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció