INFORME DEL GOVERN CENTRAL
El Ministeri d'Educació rep queixes de pares de 24 escoles per "adoctrinament"
Algunes denúncies fan referència a les vagues i aturades pels Jordis o a suposats càstigs per parlar en castellà

zentauroepp43168079 pla obert d una aula d una escola catalana horitzontal ge180503214538 /
El Ministeri d'Educació ha rebut queixes de pares i mares de 24 escoles catalanes per un presumpte "adoctrinament polític" de menors després del'1-O, segons detalla un document del Govern central. El text fa referència als tres primers requeriments que ha enviat el departament i recull la relació de les queixes.
Els denunciants fan referència al seguiment de vagues i aturades del professorat en l'inici de curs, convocatòries de protesta per l'empresonament delsJordis i suposats càstigs per parlar en castellà, a més d'un presumpte adoctrinament fins i tot d'alumnes de parvulari.
Altres crítiques fan referència a un centre que suposadament va rebre els alumnes amb ‘Els segadors', una proposta per celebrar la festa de final de curs (infantil) amb una samarreta ambl'estelada i una menció en un comunicat a una repressió brutal de la policia estatal.
Denúncies anònimes
El ministeri també assenyala que han arribat "denúncies anònimes que no s'han pogut incloure" a l'informe "per la por dels pares que assenyalin els seus fills".
"Involucrant els alumnes en aquest tipus d'actuacions", apunta Educació, "s'estan conculcant diferents drets, des de restar-los temps i ensenyances en el seu procés educatiu" fins a "no proporcionar-los prou protecció per al seu desenvolupament personal i intel·lectual".
Notícies relacionadesEl ministeri també lamenta que es pugui esbiaixar la "formació" dels escolars "com a ciutadans lliures, compromesos amb la societat i el respecte als valors democràtics instaurats a la Constitució, al fer-los partícips d'un acte suspès pelTribunal Constitucional", en referència al referèndum unilateral de l'1 d'octubre.
L'avís de Millo
En plena polèmica per la investigació per part de la fiscalia de nou professors de l'institut El Palau de Sant Andreu de la Barca, per haver humiliat presumptament fills de guàrdies civils després de l'1-O, el delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, va assegurar aquest dimecres que "hi podria haver altres centres" en què hi hagués hagut actuacions "que estan fora del que s'espera d'un centre escolar".
Referèndum a Catalunya Educació a Catalunya Independència de Catalunya Ministeri d'Ensenyament
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"