GUANYA LES PRIMÀRIES
Xavier Domènech, nou secretari general de Podem amb el 72% dels vots
El líder dels comuns i dels podemistes intentarà facilitar l'entrada dels morats a la confluència d'esquerres

zentauroepp42880033 barcelona 11 04 2018 pol tica xavier domenech g180411165208 /
No hi ha hagut sorpreses i Xavier Domènech és el nou secretari general de Podem després d'imposar-se amb autoritat en les primàries morades. D'aquesta manera passarà a ser, a la vegada, el líder dels comuns i dels podemistes, com volia Pablo Iglesias, que li va proposar aquesta fórmula per aconseguir que la seva filial a Catalunya s'integrés d'una vegada a la confluència d'Ada Colau.
Dels 6.809 inscrits, un 72% han votat Domènech, mentre que en segon lloc ha quedat la candidatura de l'exsecretària de coordinació interna Noelia Bail, amb el 9,09% dels vots. En tercer lloc, la senadora d'En Comú Podem Celia Cánovas, amb un 5,9%. Iglesias l'ha felicitat a través de Twitter. "Felicitats Xavier Domènech per haver sigut elegit massivament pels inscrits de Catalunya per estar al capdavant de Podem com a secretari general. Serà un honor seguir construint fraternitat i solidaritat entre Espanya i Catalunya". "Gràcies Pablo Iglesias, aquest camí, com tants altres, el farem junts i... ¡sonriguem que sí que es pot!", lo ha respost Domènech.
Felicidades @XavierDomenechs por haber sido elegido masivamente por l@s inscrit@s de Catalunya para estar al frente de Podem como secretario general. Será un honor seguir construyendo fraternidad y solidaridad entre España y Catalunya. pic.twitter.com/uW4YpxmWq1
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 10 de abril de 2018
Notícies relacionadesGracias @Pablo_Iglesias_, este camino, como tantos otros, lo andaremos juntos y... Sonriamos que sí se puede! ;) https://t.co/hYyvjOwYix
— Xavier Domènech (@XavierDomenechs) 10 de abril de 2018
Podem havia sigut una pedra ala sabata per a la confluència d'esquerres fins que Albano Dante Fachin se'n va anar, com diria José María García, cinc minuts abans que el fessin fora. Ni els comuns ni Iglesias li van perdonar el seu frenada d'última hora, que va deixar Podem fora de l'estructura de Catalunya En Comú. Després de la seva dimissió com a secretari general, les aigües es van calmar. Jéssica Albiach, membre de l'executiva dels comuns, ha presidit sense sobresalts la gestora que va fer possible una coalició electoral a contrarellotge perquè morats i comuns puguin concórrer junts als comicis del 21-D.
Ara Domènech (militant de Podem des del 2014) serà l'encarregat de culminar la integració a la confluència. Malgrat això, durant les primàries el coordinador de Catalunya en Comú ha defensat que Podem no es dissoldrà en el nou subjecte polític i que, tot i la seva bona sintonia persona amb Iglesias, la formació catalana se seguirà decidint des de Catalunya.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada