LA LEGISLATURA CATALANA
Tardà (ERC) advoca per establir ponts d'entesa amb el PSC i els comuns
El diputat d'Esquerra entreveu "temps de desobediència civil" per la falta de diàleg i demana en un article a EL PERIÓDICO "menys budell i més cervell"

tardaicetadomenech
"El republicanisme ha de convergir amb les forces polítiques que també defensen el referèndum vinculant, liderades per Xavier Domènech, i ha de reconstruir ponts d'entesa (el municipalisme pot ser un bon laboratori) amb el socialisme català, el PSC de Miquel Iceta". Aquesta és la crida que fa el diputat d'ERC al Congrés Joan Tardà en un article publicat a EL PERIÓDICO i que porta per títol 'Ni astúcies ni fugida endavant; ara toca ser més'. L'article és conegut i beneït per la direcció republicana.
No és la primera vegada que el parlamentari republicà advoca per un increment de l'entesa entre les forces progressistes al marge de les seves desavinences en el terreny identitari. No obstant, el fet que inclogui el PSC en aquest objectiu d'intensificar el flanc social té un punt innovador després de les dures invectives que durant els últims mesos s'han llançat des d'ERC contra els socialistes pel seu suport a l'aplicació de l'article 155 de la Constitució després de la declaració unilateral d'independència.
Notícies relacionadesEn el text, el dirigent d'Esquerra sosté que "la intolerància del nacionalisme espanyol i la falta de projecte del regne d'Espanya envers Catalunya fan preveure un escenari complex i difícil". Culpa el Govern de Mariano Rajoy d'haver imposat les tesis involucionistes de Manuel Fraga en lloc de "reconèixer l'Estat com a plurinacional, pluricultural i plurilingüístic" i llança una seriosa advertència: "s'entreveuen temps de desobediència civil i de resistència no violenta si s'incrementen les desavinences i la falta de diàleg". Per evitar-ho, reivindica diàleg un "diàleg bilateral" amb "escenaris multilaterals", com pot ser la comissió d'estudi de la reforma constitucional.
Risc de 'batasunització'
Davant aquesta situació, Tardà reclama a l'independentisme "menys budell i més cervell", sol·licita un Govern que governi tant per als independentistes com per als que no ho són i alerta al seu torn que "res seria pitjor que engendrar un procés de batasunització a Catalunya".
Joan Tardà Xavier Domènech ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Miquel Iceta PSC PSC Independència de Catalunya Catalunya en Comú
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"