TENSES NEGOCIACIONS
La CUP assegura que està "molt lluny" d'un acord amb JxCat i ERC
El diputat Carles Riera insta a implementar la República "encara que l'Estat no ho permeti"

zentauroepp41547484 graf1326 barcelona 10 01 2018 el cabeza de lista de la c180110144336 /
La CUP ha afegit aquest dimecres noves dosis d'incertesa a un possible acord per a la investidura entre les forces independentistes. En una entrevista a Catalunya Ràdio, el diputat Carles Riera ha assegurat que estan "molt lluny" d'un pacte i ha instat Junts per Catalunya i Esquerra a desobeir l'Estat i implementar la República.
"Constatem que estem molt lluny d'un possible acord amb JxCat i ERC", ha manifestat Riera, seguint la línia marcada ahir amb la presentació d'esmenes a la proposta de resolució de JxCat que planteja la restitució simbòlica de Carles Puigdemont. En les seves esmenes, els capitalistes reclamen que el Parlament reafirmi la validesa de la declaració unilateral d'independència del 27 d'octubre, que condemni de forma més contundent l'aplicació de l'article 155 i els seus efectes i que es ratifiqui Puigdemont com a candidat a la investidura.
El diputat cupaire ha qualificat de proposta "de fireta" el text de JxCat i ha considerat que la Cambra catalana ha de "construir la República" amb un candidat que "tiri endavant el programa republicà encara que l'Estat no ho permeti". En resum, ha instat la formació de Puigdemont i els republicans a aclarir si es planteja "un programa de peix al cove autonòmic o republicà". "Ens proposen un procés constituent de pacotilla", ha abundat.
Notícies relacionadesRespecte a un altre possible candidat que no sigui Puigdemont, Riera ha assegurat que els anticapitalistes apostaran per qualsevol que "es comprometi a fer política republicana".
Cal recordar que la CUP celebra aquest cap de setmana el seu consell polític, en què es debatran i votaran les conclusions de les converses amb les altres dues forces independentistes.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern