ERROR
TVE tradueix "accions valentes" per "accions violentes" d'un comunicat de l'ANC
L'entitat independentista anuncia que emprendrà accions legals per "exigir una rectificació"

sin-ttulo
El Canal 24 hores de TVE ha provocat una onada d'indignació a les xarxes socials després que aquest diumenge cometés un error en la traducció de l'últim comunicat de l'ANC, en què l'entitat independentista pressiona ERC per investir Carles Puigdemont.
En un grafisme sobreimpressionat en pantalla a sobre de la nota de l'Assemblea, la cadena pública va traduir un paràgraf que al·ludia a la preparació de mobilitzacions substituint "accions valentes" per "accions violentes". De fet, és l'única part del comunicat traduïda, per la qual cosa l'error encara crida més l'atenció. No obstant, durant la locució, la periodista que explica la notícia sí que tradueix bé l'expressió "accions valentes".

Després de divulgar-se l'error, l'ANC ha anunciat aquest dilluns la seva intenció d'emprendre accions legals per "exigir una rectificació" a l'ens públic, que al llarg del dia va anar repetint l'error de traducció en cada butlletí informatiu.
La reacció a les xarxes socials va ser immediata, i molts usuaris van acusar TVE de "manipulació":
TVE manipula al traducir "acciones valientes" del comunicado de la ANC por "acciones violentas" pic.twitter.com/MGtvCynM4g
— EnFemeninas (@enfemeninas) 12 de febrero de 2018
Es el catalán un idioma difícil de traducir. "Accions valentes" tiene mucha similitud a la traducción de TVE de: "acciones violentas".
— Socrates Safo (@SafoSocrates) 12 de febrero de 2018
Creo que TVE se referían a acciones de bolsa. Una opa hostil de ANC hacia FAES.
¡Estos independentistas siempre dudando de la objetividad de TVE!
- ¿Nivel de catalán?
— El Protestófono 🎗️ (@elprotestofono) 12 de febrero de 2018
- Alto.
- Traduzca el siguiente texto de ANC: "Preparem mobilitzacions per donar suport a accions valentes".
- Hecho: "Preparamos movilizaciones para dar apoyo a acciones violentas".
- Perfecto, bienvenido a RTVE. pic.twitter.com/ewfn8FbQK0
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Festa major Carrers de Sants contracten seguretat per les destrosses
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- Comunitats de veïns 900 ascensors continuen estant fora de servei
- Viatge al pròxim orient Clamor europeu per a l’alliberament de l’alcalde d’Istanbul
- SUCCESSOS Albiol, després d’un apunyalament a Badalona: "El Govern ha fallat"
- 10 mesos de la tragèdia de valència Equipaments públics castigats per la dana continuen tancats
- CANVI EN L’OFERTA COMERCIAL Renfe elimina el seu servei ‘low cost’ d’alta velocitat Barcelona-Madrid