LA LEGISLATURA CATALANA
L'exconseller Forn dimiteix com a diputat
La renúncia a l'escó forma part de l'estratègia per facilitar la seva excarceració
Amb la investidura a tocar, l'exconseller d'Interior Joaquim Forn ha dimitit com a diputat. Així hlo ha fet saber a la direcció del PDECat. La renúncia a l'escó forma part de l'estratègia per facilitar l'excarceració de Forn, que està en presó preventiva des del 2 de novembre passat.
La decisió ha arribat el mateix dia que la fiscalia del Suprem s'ha oposat a la petició de llibertat cursada per ell i el també diputat electe Jordi Sànchez, a l'entendre que persisteix en els dos casos el risc de reiteració delictiva. No obstant, l'acusació pública deixa oberta la porta perquè en un futur tant Forn com l'expresident de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) puguin ser excarcerats.
Revisió periòdica de la presó provisional
La fiscalia considera que "és procedent mantenir la situació de presó provisional" per a Forn i Sànchez per un delicte de rebel·lió, sense perjudici de la jurisprudència del Tribunal Europeu de Drets Humans, que "obligui a la revisió periòdica de la mesura cautelar adoptada per valorar, a mesura que avanci la instrucció, si persisteixen els indicis racionals que els investigats cometessin els fets delictius i els motius suficients que van justificar l'adopció de la mesura de presó provisional".
Notícies relacionadesEn l'última compareixença davant el jutge Pablo Llarena, l'11 de gener passat, l'exconseller ja va manifestar que estava disposat a "baixar del tren" si el Govern català tornava a la via de la unilateralitat.
Després de Mundó
a seva renúncia se suma a la del també exconseller Carles MundóCarles Mundó, que va deixar la seva acta de diputat el 9 de gener. Amb la dimissió de Forn, entrarà al Parlament Antoni Morral Berenguer, exalcalde de Cerdanyola amb Iniciativa. D'aquesta manera, els sobiranistes tindran 63 vots assegurats en la sessió d'investidura de la setmana que ve, amb independència de si són acceptats o no els vots delegats dels diputats que són a la presó o a Bèlgica. Una decisió que havia de prendre la Mesa aquest dimarts i que s'ha postergat fins dijous.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»