PROTESTA CONTRA L'EMPRESONAMENT
Nadales davant la Model per Junqueras, Forn, Cuixart i Sánchez
Diversos centenars de persones convocada per Òmnium i l'ANC reclamen la llibertat dels presos pel procés
Marcel Mauri (Òmnium), ha demanat al govern de Rajoy que respecti els resultats de les eleccions catalanes i que, per tant, suspengui el 155 i tornin els presos a casa. /
Diversos centenars de persones s'han concentrat aquest diumenge davant la presó Model de Barcelona per demanar la llibertat dels quatre presos sobiranistes i han cantat nadales amb lletres adaptades per a l'ocasió, tapats amb gorres de Pare Noel i mocadors grocs.
Continuem amb la interpretació d'una de les peces més tradicionals catalanes: El noi de la mare#NadalGroc #LlibertatPresosPolítics 🎗 pic.twitter.com/06oAz3UX2w
— Òmnium Cultural (@omnium) 24 de diciembre de 2017
Abans d'iniciar el cant de nadales, el vicepresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri, ha dit que "és una injustícia" que Jordi Sánchez, Jordi Cuixart, Oriol Junqueras i Joaquim Forn "segueixin empresonats, especialment aquests dia de Nadal".
En la seva opinió, "el resultat de les eleccions és una esmena a la totalitat al que ha fet el Govern del PP", per això "s'han de respectar els resultats electorals i contribuir a fer que els presos polítics tornin a casa".
"La victòria electoral de l'independentisme ha sigut molt clara i els electors volen que se suspengui el 155", ha afegit Mauri, que espera que "el Govern del PP accepti la invitació a dialogar sense apriorismes que li ha fet Puigdemont".
Sense quinieles de l'ANC
En la mateixa línia, el vicepresident de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Agustí Alcoberro, ha dit que "no té sentit que, després dels resultats electorals, segueixi havent-hi presos polítics i persones en l'exili".
"Hem organitzat aquest acte davant la Model perquè en aquesta presó van estar molts presos polítics, abans que la tanqués el conseller Mundó", ha afegit.
Notícies relacionadesRespecte a la investidura del president de la Generalitat, Alcoberro ha dit que l'ANC "no fa quinieles" i que "després de celebrar Nadal i Sant Esteve, seran els dos partits grans independentistes els que es posaran d'acord".
Després d'aquestes declaracions, els representants d'ANC i Òmium s'han sumat als congregats per cantar nadales adaptades per a l'ocasió, com "Quan Somrius", de Josep Thió, i corejar consignes en favor de l'alliberament dels presos sobiranistes.
Jordi Cuixart Jordi Sànchez ANC Òmnium Cultural Oriol Junqueras Nadal Catalunya Independència de Catalunya Polítics catalans presos Article 155 de la Constitució Joaquim Forn Presó Model
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»