CAUSA PER REBEL·LIÓ
El fiscal, a favor que Junqueras segueixi a la presó
La fiscalia també s'oposa a tornar a empresonar els membres del Govern, com demanava Vox
El ministeri públic demana ratificar la decisió del magistrat Llarena sobre la situació personal dels imputats
La fiscalia no va recórrer la interlocutòria del jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena sobre la situació personal dels exmembres del Govern de la Generalitat imputats per rebel·lió i considera que s'ha de mantenir en els seus mateixos termes. És a dir, que l'exvicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras ha de seguir a la presó i cap dels que van ser excarcerats han de tornar a la presó, com intentava aconseguir l'acusació que exerceix el partit d'extrema dreta Vox.
En dos informes, el ministeri públic ha informat en contra tant del recurs presentat per Junqueras per tractar la seva excarceració com de l'interposat per Vox per aconseguir que la resta del Govern torni a la presó.
El jutge Pablo Llarena va revisar les mesures cautelars acordades per la jutge de l'Audiència Nacional Carmen LamelaCarmen Lamela i només va deixar a la presó Junqueras, l'exconseller d'Interior Joaquim Forn i els líders de l'Assemblea Nacional Catalana (ACN) i d'Òmnium Cultural, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. La resta d'exconsellers van quedar en llibertat amb fiances de 100.000 euros, però Vox volia que tots ells tornessin a la presó.
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Entendre-hi més ‘El conte de la serventa’ va ser una realitat a Irlanda: 9.000 nadons morts i 56.000 mares solteres maltractades al segle XX
- Amb diversos ingressats Un presumpte brot de salmonel·la causa almenys una vintena d’afectats a Sant Adrià
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Calendari Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Com estendre bé la roba: el truc definitiu
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- TRIBUNALS La jutge del cas Supercopa cita el 18 de juny Aldama perquè aclareixi si Rubiales va afavorir l’Andorra de Piqué
- Medi ambient Catalunya ven cada any dos milions de tones d’escombraries a l’estranger
- Comprova quants diners tenen els teus veïns i els de tots els barris de Barcelona