MÍTING DEL PSC
Borrell: "Abans de cosir les ferides s'han de desinfectar"
L'exministre socialista replica la petició d'indult per als presos independentistes anunciada per Iceta
L'exministre socialista Josep Borrell ha defensat la necessitat de "desinfectar" les ferides causades pels dirigents independentistes amb la celebració del referèndum i la declaració unilateral (DUI). "Tu ets molt bona persona i els perdonaries de seguida, però l'han feta molt grossa. Abans de cosir les ferides s'han de desinfectar, si no, es podreixen", ha indicat Borrell, durant un míting del PSC a l'Hospitalet de Llobregat, dirigint-se al candidat socialista a la Generalitat, Miquel Iceta.
Iceta havia assegurat uns dies abans que, si fos president, demanaria l'indult dels presos sobiranistes si fossin condemnats amb l'objectiu d'afavorir la reconciliació, encara que després va matisar aquestes declaracions. Borrell ha indicat que és veritat que Catalunya és una societat ferida i que s'ha de sanar, però ha destacat que per a això "abans s'ha de passar molt bé el desinfectant".
El també expresident del Parlament europeu ha defensat que, després del 21 de desembre, farà falta molta "finezza" per treure Catalunya del "forat" actual. Si no, ha avisat, "les repercussions econòmiques seran molt greus" i, a la marxa de 3.000 empreses, la seguirà la destrucció de llocs de treball.
Crítiques a Junqueras
Borrell ha carregat contra l'exvicepresident Oriol Junqueras per haver dit a través de les xarxes socials que el 21 de desembre "es tracta d'escollir entre el bé i el mal": "Aquestes categories tel·lúriques són predemocràtiques". "¿Vostè s'adona de la tonteria que està dient?", ha exclamat l'exministre, que ha rebutjat que el republicà, en presó preventiva per la declaració unilateral d'independència del 27 d'octubre, sigui un "pres polític".
En aquest sentit, ha reclamat que no es "banalitzi" el franquisme: "No em compareu el que està passant ara amb el franquisme per respecte a la gent que el va patir. Podem estar més o menys d'acord amb les decisions dels jutges, però en aquest país no hi ha presos polítics".
Borrell també ha carregat contra els mitjans de comunicació públics catalans per "bombardejar dia i nit" amb missatges "processistes": "Si jo només veiés TV-3, ¡potser fins i tot jo seria independentista!".
Josep Borrell Eleccions Catalunya Eleccions autonòmiques Miquel Iceta PSC PSC Independència de Catalunya Polítics catalans presos Indults
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- INFORME Perfil de les addiccions: l’alcohol és la substància més consumida entre les dones, seguida de la cocaïna
- Nadal Barcelona encendrà els llums de Nadal cinc dies abans que l’any passat amb un espectacle “molt entranyable”
- Gir radical Els blancs, primer: Trump estudia transformar l’acollida de refugiats als Estats Units per donar preferència als blancs contraris a la immigració
- Kim Kardashian desafia tots els límits: la seva nova i provocadora tanga amb pèl púbic encén les xarxes
- Sense esport sota les bombes La guerra de Gaza enterra el futbol: «Vaig recuperar les samarretes del Barça dels meus fills després de rescatar-los de la runa»