ENQUESTA POLÈMICA
El 21-D no hi haurà sondeig electoral a TV-3 i TVE
La cadena catalana es va negar a pagar la seva part de l'enquesta del 26-J, que va estar molt allunyada del resultat final
Hi ha dues coses que no poden faltar en la cobertura televisiva de la jornada electoral per anar matant el temps a l'espera dels resultats: les anècdotes (monges votant i el hit parade dels vots nuls més divertits) i les enquestes a peu d'urna que es publiquen just un minut després de tancar els col·legis electorals. Una cosa que no es repetirà el 21-D, ja que no hi haurà sondeig a TV-3 i TVE.
La FORTA ha decidit no contractar aquesta vegada el sondeig que encarregava en les cites electorals per a TVE i les cadenes autonòmiques. Els motius que s'addueixen són econòmics. Però a ningú se li escapa que aquesta decisió es pren en els primers comicis després del fiasco del 26-J del 2016. En aquella ocasió, el sondeig de Sigma Dos va estar molt lluny del resultat final ja que vaticinava el cèlebre sorpasso d'Units Podem al PSOE, i augurava entre 91 i 95 diputats a Pablo Iglesias, que es va acabar quedant en 71. El PP, per contra, va acabar amb una vintena d'escons més dels que li donava l'enquesta, que el situava entre 117 i 121.
Les crítiques generades van portar TV-3 a dir que es negava a pagar la seva part proporcional de l'enquesta, 42.000 dels 280.000 euros que va costar (i que, sumant-hi l'IVA, disparaven el cost fins als 340.000).
- Salut Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Fórmula 1 Màxima assistència a la carrera d’F1 a Montmeló en l’últim «GP d’Espanya» a Barcelona
- Adeu al mite del professor nadiu
- Disturbis «El salvatgisme d’una minoria de bàrbars»: Dos morts i més de 500 detinguts a França durant les celebracions del PSG
- Reforma profunda El zoo de Barcelona projecta reduir espècies i ajuntar-les en àrees que recreïn els seus hàbitats
- Acte a l’Escola Industrial Catalunya es proposa ampliar els seus polígons industrials per atraure més inversió estrangera
- Relacions entre socis ERC reconeix avenços amb el PSC en finançament i Rodalies, però demana concrecions: «El temps corre»
- Violència de gènere Crim brutal a Sentmenat: «Discutien molt, ell era molt masclista i ella s’havia cansat de mantenir-lo»
- Cop a una banda que robava DNIs, es disfressava com les víctimes i els retirava diners del banc
- «LAMINE COBRA EL QUE MEREIX» Guardiola desitja que Flick duri «molts anys al Barça»