Catalunya en comú
Domènech es compromet a participar en un Govern "transversal"
Proposa una formula complexa en la qual haurien de participar ERC i el PSC i de la qual descarta Ciutadans i el PDECat
“Ens comprometem a ser una força de Govern. En un moment crític per a Catalunya és necessari que hi hagi responsabilitat, cal implicar-se en la solució, no en el bloqueig”. Amb aquestes paraules ha mostrat el candidat de Catalunya en Comú a la presidència de la Generalitat, Xavier Domènech, la seva voluntat de participar en el pròxim Executiu català mitjançant acords amb altres partits.
En l'esmorzar col·loqui Primera Plan@, que organitzen EL PERIÓDICO i Banc Sabadell, Domènech ha assegurat: “L'única solució és un Govern amb una forta vocació transversal, que entengui que el país és plural, que la pluralitat enriqueix, que no podem construir amb la negació de l'altre, sinó amb l'afirmació de tots”.
Els blocs
Domènech ha fet així el pas de postular-se com a soci en una hipotètica aliança entre partits per governar Catalunya, que inevitablement tindria una naturalesa complexa: passaria perquè Catalunya en Comú, ERC i el PSC sumin els seus suports, sense descartar-ne un d'extern de la CUP. En suma, una operació que no sembla fàcil.
Notícies relacionadesDomènech ha postulat aquesta via com l'única manera de superar la dinàmica d'enfrontament entre el bloc independentista i el constitucional. Del primer ha dit que ara sembla reprendre la unilateralitat com a proposta de futur, quan dies enrere semblava que la descartava. Del segon, ha descartat que imposar l'ordre sigui suficient per trobar solucions als problemes actuals de la política catalana.
Ha descartat Ciutadans i Junts per Catalunya com a futurs socis: “Allargarem la mà als que vulguin construir una agenda social i econòmica. No allargarem la mà a ningú que postuli la via unilateral”, ha precisat el candidat, que ha declarat: “Carles Puigdemont no pot seguir sent el president després del 21-D”.
Govern Xavier Domènech Eleccions Catalunya ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Primera Plan@ PSC PSC Catalunya en Comú
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Les filles de Totón Comella impulsen el llegat familiar
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Trump afirma que Espanya és un "problema" per a l’Aliança Atlàntica
- Plataformes digitals La justícia avala les primeres sancions a Glovo per donar feina a 3.500 falsos autònoms a Barcelona
- TRIBUNALS El Suprem confirma que no amnistia Puigdemont i obre la via perquè recorri al TC
- TRIBUNALS Confirmada la condemna de Rubiales a una multa de 10.800 euros per agressió sexual a Hermoso
- Cimera de l’OTAN Els líders de l’OTAN donen suport a augmentar la despesa en defensa al 5%, malgrat les reticències d’Espanya
- Negociació amb el Govern El Govern admet que la bilateral per formalitzar el finançament singular es podria endarrerir