Reaccions

Marta Rovira: "La presó de Junqueras és una il·legalització encoberta d'ERC"

La secretària general d'ERC reacciona indignada davant la interlocutòria del Tribunal Suprem que deixa a la presó l'exvicepresident Junqueras

rovira

rovira

1
Es llegeix en minuts
Xabi Barrena

La número 2 del partit i avui, més que mai, candidata real dels republicans, Marta Rovira, ha afirmat que el manteniment de la presó preventiva d'Oriol Junqueras suposa “un intent d'il·legalització encoberta d'ERC”, perquè l'Estat sap que Junqueras és el “millor candidat, li tenen por perquè és garantia de república”.

Notícies relacionades

Rovira ha assenyalat que, com que avui mateix s'inicia la campanya electoral, acceleraran tota mena de recursos, incloent-hi el Tribunal Europeu dels Drets Humans. No solament això, es demanarà a determinats organismes internacionals perquè vetllin per la netedat de les eleccions del 21-D

Els quatre empresonats, segons Rovira, “estan pagant un preu polític per l'èxit de l'1-O”. Això comporta una vulneració de drets, el de Junqueras, per no poder defensar el seu projecte polític, i el dels electors, per no poder conèixer el programa del candidat.