ACCIONS JUDICIALS
Cinc querelles per les càrregues policials de l'1-O
El col·lectiu Iridia identifica els agents que van actuar en quatre centres usats com a col·legis electorals
El col·lectiu Iridia-Centre per la Defensa dels Drets Humans ha interposat cinc querelles contra membres de la Policia Nacional que van carregar durant el referèndum unilateral de l'1-O contra les persones que hi havia en quatre centres que van servir de col·legi electoral (Escola Mediterrània, IES Pau Claris, CEIP Els Horts i l'Escola de la Prosperitat) i on set ciutadans van resultar afectats. Les demandes han sigut presentades com a acusació particular pels advocats d'Iridia, que ha ofert assistència gratuïta a les víctimes.
Les querelles per un delicte contra la integritat moral i lesions van dirigides contra els policies que han sigut identificats i contra els comandaments que es van encarregar de cada un dels operatius de l'1-O. Segons l'acusació, s'ha detectat una manera similar d'actuar en tots els casos i que, segons la seva opinió, és “contrària a legalitat”. Per aquesta raó, se sol·licita al jutge que concreti les persones que van tenir les "responsabilitats polítiques o policials" durant l'operatiu. A la vegada, insten que es demanin les comunicacions internes de la policia i que declari com a testimoni el coronel de la Guàrdia Civil Diego Pérez de los Cobos, alt càrrec del Ministeri de l'Interior designat coordinador de totes les forces de seguretat per a l'1-O.
Pilota de goma
El 14 de novembre, segons ha anunciat el col·lectiu Iridia, interposarà una altra querella un home que va perdre un ull a causa d'una pilota de goma llançada pels antiavalots de la Policia Nacional. Diversos jutjats de Catalunya han obert diligències d'investigació per les càrregues policials que es van registrar durant l'1-O. Algunes, no obstant, ja han sigut arxivades per falta d'autor conegut.
Drets humans Referèndum a Catalunya Policia Nacional Forces de seguretat Abusos als Mossos Independència de Catalunya
- Estudi científic Gairebé el 40% dels casos de càncer es podrien evitar eliminant factors de risc com el tabac o l’alcohol
- Salut emocional i temperatures Xavier Vidal, llibretert: "Llum, més llum"
- PROCÉS ELECTORAL Laporta anuncia que dimitirà i convocarà les eleccions el 9 de febrer
- Revalorització de les pensions El Govern deixa fora de la moratòria antidesnonaments els petits propietaris per atraure Junts
- Ple de la setmana que ve El Parlament demanarà la dimissió de Paneque pel caos de Rodalies
