ERC busca reprovar Dastis per afirmar que a Catalunya no s'ensenya el castellà
El ministre ja va ser reprovat per l'incompliment d'Espanya de la quota de refugiats
ERC buscarà aquest dimarts suports al Ple del Congrés per reprovar per segona vegada el ministre d'Exteriors i Cooperació, Alfonso Dastis, en aquest cas per les seves declaracions a una televisió francesa en què assegurava que les escoles catalanes no ensenyen castellà.
Per ERC, Dastis incorre en una "negligència deliberada" en la projecció a l'exterior que realitza d'Espanya, per això, en la iniciativa, també s'insta el president del Govern, Mariano Rajoy, a cessar el ministre.
Dastis ja va ser reprovat fa dues setmanesja va ser reprovat per la Cambra Baixa, a petició d'Units Podem i juntament amb el ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, per no complir amb la quota de refugiats acollits a què s'havia compromès amb la UE, així com pel seu incompliment de la llei d'asil.
Interpel·lació al ministre d'Educació
La moció dels independentistes catalans és conseqüència d'una interpel·lació dirigida al ministre d'Educació Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, en què es feia una crida a defensar el model d'escola a Catalunya.
Durant el debat, el portaveu d'Educació d'ERC, Joan Olòriz, va demanar al Govern que deixés "tranquil·la" una escola catalana que, segons ell és "un exemple de convivència, democràcia, civisme i un exemple de plurilingüisme". A més, va acusar l'Executiu d'escampar "mentides infundades" i utilitzar "sense escrúpols" els nens catalans "com a ostatges" en aquesta crisi, per negar després que a les aules es faci adoctrinament, com s'ha denunciat al Congrés.
En resposta a aquesta intervenció, Méndez de Vigo va afirmar que no hi ha "cap controvèrsia ni conflicte" amb l'educació a Catalunya, tret de "casos concrets" en què "alguns" pares coincideixen que no es garanteix el seu dret a l'educació. "Respecto els seus sentiments, però no es corresponen amb la realitat", li va respondre el ministre.

Alfonso Dastis Educació a Catalunya Congrés ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Catalunya Govern
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Fiscalitat Sorpresa a Hisenda: el cobrament d’impostos pels guanys dels fons d’inversió es dispara el 20%
- Transport públic Més de la meitat de les estacions de metro reduiran les màquines de bitllets
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028