EL POLS SOBIRANISTA
Montilla confia que els exmembres del Govern i la Mesa tornin a Catalunya
Però adverteix: ningú està per sobre de les lleis i els tribunals
Torna a rebutjar un front comú amb PP i Ciutadans per al 21-D
L'expresident de la Generalitat catalana José Montilla s'ha mostrat confiat que els membres del Govern cessat i els exmembres de la Mesa del Parlament tornin a Catalunya, però ha advertit que ningú està per sobre de les lleis i els tribunals. "Les institucions són de tota la societat", ha insistit l'expresident, que ha afegit que el Govern cessat ha acceptat el 155 al concórrer a les eleccions del 21-D.
En aquesta línia, ha opinat que la decisió del president cessat de la Generalitat, Carles Puigdemont, de desplaçar-se a Brussel·lesBrussel·les no afavoreix trobar una solució a la relació de Catalunya amb la resta d'Espanya.
Estratègia davant el 21-D
A més, Montilla no vol un front comú amb PP i Ciutadans per a les eleccions del 21-D i aposta perquè el PSC es presenti amb un programa que rebutgi la independència però que aposti per un canvi estatal.
Notícies relacionadesEn una entrevista de Catalunya Ràdio, Montilla ha considerat que no es tracta de comicis normals però sí democràtics i ha criticat que la majoria independentista al Parlament hagi actuat "amb frivolitat" perquè han decidit pel conjunt de la població catalana tenint el 48% de vots en les últimes autonòmiques.
Sobre l'aplicació de l'article 155 de la Constitució a Catalunya, ha assegurat que tots els Estats disposen d'un article de la mateixa naturalesa a les seves constitucions i que també haurien actuat així davant "un risc de secessió", com el que hi va haver, segons ell, quan el Parlament va proclamar la independència.
Govern Eleccions Catalunya Parlament Eleccions autonòmiques Ciutadans PP - Partit Popular PSC PSC Independència de Catalunya Polítics catalans presos Article 155 de la Constitució Declaració unilateral d'independència (DUI) José Montilla
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern