REACCIÓ DE LA CUP
Benet Salellas assegura que el Govern català "no estava preparat" per a la DUI
El fins ara diputat de la CUP critica el silenci de Carles Puigdemont des del seu cessament

zentauroepp39995501 barcelona 07 09 2017 ple parlament debate y aprobacion ll171030110949 /
El fins ara diputat de la CUP Benet Salellas ha reconegut en la reunió de càrrecs electes i representants de les diferents assemblees del territori celebrada diumenge a Sabadell que el Govern de la Generalitat no estava preparat per a un escenari d'unilateralitat i que no té estructures d'Estat pròpies. "El cert és que en aquest país no hi ha estructures d'Estat preparades ni mesures d'efectivitat republicana que s'estiguin desenvolupant", ha afirmat Salellas, segons ha recollit TV-3.
La formació anticapitalista ha demanat a la Generalitat "claredat i acció", al mateix temps que ha criticat el silenci del cessat president Puigdemont.
Paral·lelament, la CUP ha mostrat el seu rebuig frontal a l'aplicació de l'article 155, tot i que encara no ha decidit si concorrerà o no a les eleccions convocades per al 21 de desembre. "No volem ser tancats ni irresponsables i tindrem tots els escenaris a sobre la taula", ha afirmat la portaveu de la formació Núria Gibert.
Govern Carles Puigdemont CUP Independència de Catalunya Article 155 de la Constitució Declaració unilateral d'independència (DUI) Estructures d'Estat a Catalunya Benet Salellas
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»