EL DESAFIAMENT INDEPENDENTISTA
El Suprem rebutja aixecar la intervenció dels comptes de la Generalitat
L'alt tribunal assenyala que el destí dels fons públics obtinguts a través del FLA no pot ser un referèndum il·legal
Avança que amb la mesura de l'Executiu central es pretén assegurar els serveis públics
Façana del Tribunal Suprem, a Madrid. /
El Tribunal Suprem no considera necessari suspendre cautelarment la decisió d'Hisenda d'intervenir la caixa de la Generalitat perquè el ministeri assumís els pagaments a proveïdors i treballadors públics catalans després de certificar-se per la Intervenció General de Catalunya la seva legalitat. L'alt tribunal ha rebutjat la mesura cautelar plantejada per la Generalitat amb què pretenia que s'aixequés la mesura mentre es resol el fons dels recursos interposats.
La sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem manté així de moment l'acord de la Comissió Delegada del Govern per a Afers Econòmics del 15 de setembre, i l'ordre del Ministeri d'Hisenda del 20 de setembre, que van declarar la no disponibilitat de crèdits al pressupost de la comunitat catalana per a l'any 2017.
Sense perjudicis irreparables
En dues resolucions, el Suprem rebutja tots els arguments esgrimits per la Generalitat per aconseguir que se suspengués cautelarment la decisió del Govern i d'Hisenda. Així, destaca que no hi ha risc que la no suspensió provoqui la pèrdua de la finalitat legítima del recurs ni que causi perjudicis irreparables.
“Ni es produeixen efectes irreversibles, ni és impossible executar una hipotètica sentència anul·lativa de l'acord impugnat”, assenyalen els magistrats. Ressalten, a més, que el destí dels fons públics obtinguts a través del fons de liquiditat autonòmic ha de ser ajustat a dret, “i no és ajustat a dret que es destinin a finançar una activitat inconstitucional -l'esmentat referèndum il·legal-”, i això segons el seu judici reforça l'aparença de legalitat de l'acord ara impugnat.
Garantir serveis públics
“Les mesures adoptades garanteixen l'interès general i de tercers a l'assegurar la prestació dels serveis públics, i no s'impedeix la reversió de la situació i l'execució d'una hipotètica sentència estimatòria”, i per això s'ha de rebutjar la mesura cautelar, resumeix una de les resolucions.
Notícies relacionadesAfegeix que l'interès general i el de tercers, “a l'assegurar la prestació dels serveis públics i preservar l'estabilitat pressupostària, exigeixen que l'acord es compleixi i suspendre'l pertorbaria greument i de forma possiblement irreparable l'interès general”.
El Suprem indica a més que sense entrar en el fons de la qüestió, perquè només es pronuncia sobre la mesura cautelar, no aprecia els al·legats fets per la Generalitat contra els acords del Govern i Hisenda, com falta de motivació, desproporció i arbitrarietat de les mesures, falta de cobertura legal o sostracció de competències al Tribunal Constitucional, ni vulneració de l'autonomia financera de la Generalitat.
Tribunal Suprem Referèndum a Catalunya Pressupostos Generalitat de Catalunya Generalitat Govern Independència de Catalunya
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- 8 PARTITS SEGUITS ENCAIXANT A falta de joc, Flick intenta resetejar el Barça
