El Parlament atorga la medalla d'honor als Mossos
La Cambra també distingeix els cossos d'emergència, la Guàrdia Urbana i la policia de Cambrils

zentauroepp39766555 barcelona 22 08 2017 pol tica carme forcadell pres170822110942 /
La Mesa del Parlament ha decidit aquest dimarts atorgar la medalla d'honor, en la seva distinció d'or, al cos dels Mossos d’Esquadra, per la seva tasca en l'extinció de la cèl·lula islamista que va atemptar dijous passat a Barcelona, així com als serveis d'emergència que van atendre les víctimes i també al cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona i a la policia local de Cambrils. La mateixa Mesa, per una altra banda, ha proposat celebrar, divendres, un ple extraordinari per mostrar el rebuig de la Cambra al terrorisme i el suport a les víctimes. En l'ordre, segons ha detallat la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, inclourà una declaració institucional i un minut de silenci. El Parlament, així mateix, se suma a la manifestació unitària contra el terrorisme de dissabte.
Per a la concessió de la distinció, el Parlament ha valorat la “dedicació i l'esforç dels integrants del servei públic” del cos policial, així com la seva “professionalitat, determinació i esperit de servei públic que ha permès dominar amb rapidesa” l'amenaça terrorista.
Així mateix, la Mesa ha aplaudit l'“atenció a les víctimes” per part de tots els cossos i la gestió de la informació “per tenir la població informada i serena”.
Cambrils Guàrdia Urbana de Barcelona Carme Forcadell Terrorisme islàmic Parlament Mossos d'Esquadra Terrorisme Atemptat a Barcelona 17-A
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- químic del csic Antonio Granell: «Ens venen aigua empaquetada en forma de tomàquet»
- Si hi ha avanç electoral Junts no descarta pactar amb el PP, però avisa Feijóo que imposarà les mateixes condicions que Sánchez
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique, després de la pallissa del PSG al Madrid: «Tinc el mòbil ple de missatges culers»
- Jonathan Nott, nou director musical del Liceu
- De tornada al territori de ‘Girls’