EL DESAFIAMENT INDEPENDENTISTA
El patrimoni que posen en joc per l'1-O els nous consellers
Els membres del Govern s'enfrontarien a multes elevades si fossin condemnats per desobediència i malversació

dcaminal39297915 combo de las nuevas caras del govern de la generalitat jord170714131708
Els nous membres del Govern de la Generalitat arriben a l'Executiu català conscients que poden ser castigats si porten fins a les últimes conseqüències el referèndum unilateral de l'1-O, tal com va advertir el destituït Jordi Baiget. En aquest sentit, Jordi Turull, Joaquim Forn, Clara Ponsatí i Víctor Cullell, juntament amb la resta dels seus companys de Gabinet, s'enfrontarien a multes elevades si fossin condemnats per desobediència i malversació.
Segons el Codi Penal, el delicte de desobediència està penat amb una sanció econòmica de 6 a 18 mesos, i el de malversació, de 12 a 24 mesos “si la defraudació supera els 250.000 euros”. Pel que fa a la quantia, la legislació estableix el sistema de dies multa amb un mínim de dos euros i un màxim de 400 per jornada i atorga als jutges la potestat de fixar la quota “tenint en compte per fer-ho exclusivament la situació econòmica del reu, el seu patrimoni, ingressos, obligacions i càrregues familiars i altres circumstàncies personals”.
Així doncs, ¿quin patrimoni concret posen en joc els nous consellers i el nou secretari del Govern?
JORDI TURULL
El nou conseller de Presidència i portaveu del Govern té consignada la seva declaració de béns davant el Parlament, on presidia el grup parlamentari de Junts pel Sí. Segons aquesta declaració, Turull té un pis de propietat al 100% adquirit el 1993 per un valor cadastral de 49.677,67 euros. L'import en comptes corrents i altres dipòsits bancaris és de 69.104,18 euros, mentre que en plans de pensions disposa de 42.966,74 euros. A més, té un Toyota Land Cruiser.
JOAQUIM FORN
El fins ara regidor del PDECat a l'Ajuntament de Barcelona i nou conseller d'Interior té declarats davant el consistori el 50% d'un pis adquirit l'any 2000 i del qual està pagant hipoteca; 29.966,07 euros en dos comptes corrents, i 22.546,61 euros en dos plans de pensions.
CLARA PONSATÍ
La nova consellera d'Ensenyament, economista de formació, és catedràtica de l'Escola d'Economia i Finances de la Universitat de Saint Andrews (Escòcia) i a mitjans de l'any passat va ingressar al secretariat nacional de l'ANC. No ocupava fins ara cap càrrec públic, per tant ara haurà de fer la seva declaració de béns, que serà publicada al portal de transparència de la Generalitat.
VÍCTOR CULLELL
El nou secretari del Govern ocupava fins ara la Secretaria per al Desenvolupament de l'Autogovern. En la seva declaració de béns va consignar un actiu de 87.382,47 euros (59.896,59 euros en immobles i 27.485,88 euros en altres tipus de béns) i un passiu de 120.913,29 euros.
Notícies relacionadesEL PATRIMONI DELS CONSELLERS(Toqueu el botó verd per ampliar la informació)
EL PATRIMONI DELS ALTS CÀRRECS (Pulse el botó verd per ampliar la informació)
Referèndum a Catalunya Govern Canvis al Govern català Codi Penal Jordi Turull Independència de Catalunya Clara Ponsatí Joaquim Forn
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez