Puigdemont defensa el referèndum com "una qüestió d'higiene democràtica"
El president de la Generalitat acusa Rajoy de "ser capaç d'esborrar la separació de poders per parar la voluntat del poble de Catalunya"

jregue38888154 barcelona 14 06 2017 carles puigdemont durante el pleno sob170623092247
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha reiterat aquest divendres la seva intenció de tirar endavant el referèndum, a pesar del malestar que aixeca en els càrrecs de l'Executiu la desinformació que envolta la cita. En un article publicat a 'El Punt Avui', Puigdemont ha assegurat que” votar ha esdevingut una qüestió d'higiene democràtica davant la creixent degradació democràtica de l'Estat espanyol” i ha defensat que les urnes “són sempre la solució i per això les posarem”.
En el seu relat no ha escatimat crítiques al Govern de Mariano Rajoy, a qui acusa de “ser capaç d'esborrar la separació de poders per parar la voluntat del poble de Catalunya” i fins i tot “utilitzar les seves clavegueres per intentar desprestigiar dirigents polítics amb mentides i difamacions”, una apel·lació directa a l'operació Catalunya.
L'ESTATUT, PUNT D'INICI DEL PROCÉS
Notícies relacionadesPel president, hi ha un evident paral·lelisme entre el referèndum previst per a l'1 d'octubre i el que es va celebrar el 18 de juny del 2006 sobre l'Estatut de Catalunya: “va ser acordat, legal i celebrat amb totes les garanties. Malgrat això, el PP va decidir de manera unilateral presentar un recurs al Tribunal Constitucional”, manté, i recorda que finalment els magistrats van donar “la raó al PP” i el van tombar, “ignorant la voluntat expressada pel poble de Catalunya”.
D'altra banda, Puigdemont remarca que va tenir menys del 50% de participació i que “ningú es va qüestionar el resultat”. No obstant, assenyala que aquesta consulta va contribuir a “iniciar el procés que s'està a punt de culminar”. “L'Estatut ens demostra que el problema no està en si el referèndum és acordat i legal, sinó en si hi ha voluntat política de respectar la voluntat dels ciutadans”, conclou, i apel·la a l'adaptació de les lleis: “En cap cas la llei ha de servir per amputar aquesta voluntat popular i, en el supòsit que no coincideixin, el que s'ha de canviar és el marc legal”, defensa.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se