Bárcenas refusarà declarar davant la comissió d'investigació del Congrés
La llei permet no contestar a les preguntes dels diputats als processats si argumenten que no volen destorbar la seva estratègia de defensa

/
L'extresorer del PP Luis Bárcenas té previst negar-se a declarar en la comissió d'investigació del Congrés sobre el presumpte finançament irregular del PP amb l'argument de no destorbar la seva estratègia de defensa en els processos judicials en què es troba immers.
Fonts pròximes a Bárcenas han informat a Efe de l'actitud amb què l'extresorer afronta la seva citació en la comissió d'investigació dilluns que ve, 26 de juny.
Luis Bárcenas compareixerà davant els diputats, però té previst no parlar, cosa que la llei permet a persones que es trobin immersos en procediments judicials.
En el cas de l'extresorer, està sent jutjat per la 'trama Gürtel' i està a l'espera de judici en la causa pels anomenats 'papers de Bárcenas' sobre la caixa b del partit.
En el seu escrit de defensa, va al·legar que la caixa B del PP "era un sistema de finançament perfectament institucionalitzat" des del 1982, "on, com en tota piràmide organitzativa jeràrquica, les instruccions emanaven de dalt a baix" i a ell només li va correspondre la "funció de mer amanuense".
Notícies relacionadesEn les seves declaracions durant la instrucció del cas, Bárcenas va admetre l'existència d'aquesta caixa b al PP, així com el pagament de sobresous a dirigents del partit.
Avui, el diari 'El Mundo' avança que dissenya una nova estratègia de defensa en què variarà el seu relat sobre el finançament irregular després de valorar "molt positivament" les declaracions de la cúpula del PP en el judici en què tots els dirigents que han desfilat l'exculpen i en fan responsable el seu predecessor en el càrrec.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels