La policia investiga una funció escolar de 'Mar i cel' per "càntics a Al·là"
Una mare de l'escola de música Ireneu Segarra de Palma va denunciar el contingut d'una cançó del famós musical de Dagoll Dagom

/
El cèlebre musical 'Mar i Cel' de Dagoll Dagom està en el punt de mira de la Policia Nacional, segons publica 'El Mundo'. Concretament, la policia investiga el muntatge de final de curs realitzat per alumnes d'entre 10 i 13 anys de l'escola de música Ireneu Segarra de Palma de Mallorca, on, a la cançó 'Himne dels pirates' s'inclouen "càntics a Al·là".
La cançó, que interpreten els pirates moriscos a bord del vaixell on transcorre la història, celebra "l'extermini dels cristians". La penúltima estrofa del tema diu: "I arribarà el dia de glòria, quan ja no quedin cristians, que cantarem la gran victòria dels fidels valents fills d'Al·là". Segons 'El Mundo', ha sigut la mare d'un alumne la que ha denunciat la cançó per considerar que incita a l'odi. La Policia Nacional ha confirmat al rotatiu madrileny que està investigant els fets.
OBRA CABDAL DE LA LITERATURA CATALANA
Notícies relacionadesEl centre Ireneu Segarra ha manifestat la seva sorpresa per aquests fets. "Estem parlant d'una obra cabdal de la literatura catalana, és com si algú estigués parlant d'El Quixot... No em quadra en absolut... Si es llegeix el context s'entendrà. S'està traient de context", ha subratllat el director de l'acadèmia, Pere Fiol, que ha defensat la idoneïtat de la cançó.
'Mar i Cel' , que relata l'amor impossible entre un pirata morisc i una princesa cristiana, és el musical més aclamat de la història a Catalunya des que es va començar a interpretar, a càrrec de Dagoll Dagom, el 1987. Des d'aleshores ha fascinat diverses generacions. 'L'himne dels pirates' és el tema emblemàtic de l'obra.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»