L'Audiència de Barcelona reobre la causa contra l'alcaldessa de Berga
Benet Salellas, advocat de Montse Venturós, afirma que aquesta decisió s'emmarca en l'estratègia judicial de portar el sobiranisme al banc dels acusats

/
L'Audiència Provincial de Barcelona ha reobert la causa contra l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, per negar-se a despenjar l'estelada de la façana de l'ajuntament durant el 27 de setembre del 2015 (dia de les eleccions al Parlament) i el 20 de desembre del 2015 (eleccions generals).
Segons ha confirmat en declaracions a Catalunya Ràdio l'advocat de Venturós, el diputat de la CUP Benet Salellas, l'Audiència ha decidit acceptar el recurs de la fiscalia en contra de l'arxivament decretat pel titular del Jutjat d'Instrucció número 1 de Berga.
Notícies relacionadesL'1 de març, el jutge de Berga va considerar que el manteniment de l''estelada no suposava haver concorregut en un delicte electoral i de desobediència a l'autoritat. La fiscalia, en canvi, sosté que aquest gest es pot considerar com una acció de difusió de propaganda electoral "encaminada a l'obtenció del vot per a determinada candidatura amb exclusió de les altres", a més d'ignorar l'ordre de la Junta Electoral de retirar la bandera independentista.
Salellas ha assegurat que aquesta decisió confirma l'estratègia de la cúpula judicial "d'enviar al banc dels acusats" el sobiranisme. Per una altra part, ha avançat que en aquesta ocasió tampoc aniran a declarar voluntàriament davant el jutge quan Venturós sigui citada. L'alcaldessa va ser detinguda pels Mossos per ser portada davant el magistrat de Berga després de negar-se en dues ocasions a comparèixer. "És una qüestió de dignitat, no s'ha fet res dolent, només complir el mandat popular", ha afegit Salellas.
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Incident a la ciutat Detenen un home a Girona per agressió sexual després de tocar-li els pits i escopir una noia
- Violència política Junts denunciarà per delicte d’odi el vídeo generat per IA de Sílvia Orriols trepitjant el cadàver de Puigdemont
- Barcelona, protagonista L’històric Forn de Sarrià renaixerà gràcies al Forn de Cabrianes
- LLIGA DE CAMPIONS Bellingham prolonga l’horari d’estiu del Madrid
- Mapi León: "He necessitat el meu temps per tornar amb Espanya"
- Cita literària Quatre magnífics del còmic conquereixen Kosmopolis
- Alejandro González Iñárritu, cineasta: "No crec en la perfecció; el que m’interessa és el rigor"