La 'mare superiora' ataca de nou
Marta Ferrusola ja va ordenar el 1998 el traspàs de dos milions més al seu fill Pere
Josep Pujol, tercer fill del clan, nega que la seva mare utilitzés codis críptics per a les seves operacions

jgblanco29337377 gra406 sant cugat del vall s barcelona 15 04 2015 el e170512120614 /
La ‘mare superiora de la congregació' no va actuar una única vegada, el desembre del 1999. Segons revela el diari ‘El Mundo’ en la seva edició de divendres, Marta Ferrusola va ordenar a la Banca Reig d'Andorra el traspàs de dos milions de pessetes (uns 12.000 euros) un any abans, el juny de 1998, al seu fill Pere. En la documentació del banc apareix, anotat de la mà del treballador de l'entitat, que l'ordre “de la mare superiora” s'havia fet via telefònica.
Precisament avui, a ‘Público’, un altre dels fills del matrimoni Pujol-Ferrusola, Josep, ha assegurat que l'apel·latiu de ‘mare superiora’ “és una broma que s'inventa el gestor bancari que procedia del principi de la relació amb ell”, quan el seu germà Jordi el va conèixer i va començar a dir “que semblava un capellà". Josep Pujol nega que la utilització de termes religiosos formés part d'un codi críptic per burlar possibles rastres.
Notícies relacionadesJosep Pujol també ha declarat que els germans Cierco, accionistes majoritaris de Banca Privada d'Andorra (BPA), "estan donant dades falses" dels comptes de la seva família. El tercer dels fills adjudica l'estratagema a una estratègia de la seva defensa perquè tenen un greu problema, que han perdut un banc i han posat querelles per recuperar els seus diners però no sé si podran recuperar-los amb un Govern tan petit com és l'andorrà".
Josep Pujol assegura que "els números reals" de la fortuna de la seva família són "els 2,5 milions procedents de l'herència, que bàsicament són els dos milions de dòlars que hereten de l'avi Florenci als anys 80" i no la "fantasia de [el comissari José Manuel] Villarejo" al·lusiva a comptes d'entre 1.500 i 1.800 milions d'euros.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- Corresponsabilitat: «¿Quants homes hi ha en el grup de WhatsApp de la vostra escola?»
- L’ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Assemblea de Compromissaris: la UEFA volia castigar el Barça sense jugar la Champions una temporada, segons revela Laporta
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Estudi científic Deixar de fumar frena el deteriorament cognitiu que provoca el fum, millora la memòria i contribueix a la fluïdesa verbal
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran