El Congrés accelera perquè Rajoy declari per la corrupció del PP
Pastor demanarà aquest dijous als grups que pactin per constituir la comissió d'investigació la setmana que ve
El PSOE i C's, principals candidats a presidir l'òrgan de fiscalització

undefined37679487 madrid 15 03 2017 mariano rajoy presidente del gobierno 170426120209 /
L'oposició accelera per intentar posar contra les cordes Mariano RajoyMariano Rajoy després dels últims escàndols de corrupció al seu partit i evitar que eludeixi les seves responsabilitats polítiques desviant tota la càrrega a la justícia. La presidenta del Congrés, Ana Pastor, demanarà aquest dijous als grups a la junta de portaveus que arribin a un acord amb rapidesa si pretenen, com van anunciar ahir, que la comissió que investigarà el finançament irregular del PP quedi constituïda en menys de 10 dies. Segons l'agenda parlamentària, copada pel debat de pressupostos, el primer moment lliure seria dijous que ve a la tarda.
Tenint en compte que dilluns i dimarts és festiu a Madrid i que la convocatòria s'ha de fixar amb un mínim de 48 hores, per aprofitar aquest dijous els partits haurien d'arribar a un pacte aquest mateix divendres. El punt més complex serà l'elecció de la presidència. Ciutadans ha sigut el grup més actiu a reclamar la comissió d'investigació i fonts parlamentàries apunten que és previsible que reclami aquest lloc. Els socialistes creuen que no hi haurà grans disputes en la designació d'aquest càrrec i dels membres que formaran part de la comissió. També hauran d'elegir el format i els compareixents.
Una vegada quedi constituïda, l'oposició reclamarà la presència de Rajoy per explicar els últims casos de corrupció que afecten el PP. A més, els grups demanen la dimissió dels ministres d'Interior i Justícia.
Ciutadans Congrés PP - Partit Popular PSOE Corrupció Mariano Rajoy Corrupció al PP Manuel Moix
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents