SESSIÓ DE CONTROL
El PSOE i Podem preguntaran aquest dimecres al ministre de l'Interior pel pis del director general de Trànsit
Les dues forces consideren "insuficients" les explicacions de Serrano i exigiran explicacions a Zoido al Congrés

/
La polèmica pel pis de la Guàrdia Civil adjudicat al director general de Trànsit arribarà aquest dimecres al Congrés dels Diputats. El PSOE i Units Podem han considerat "insuficients" les explicacions de Gregorio Serrano, i per tant exigiran explicacions al ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido Juan Ignacio Zoido.
El portaveu socialista a la Cambra baixa, Antonio Hernando, va qualificar de "confuses" les paraules de Serrano en la roda de premsa que va oferir dilluns a la nit, i veu "absolutament necessari" que el ministre rendeixi comptes davant el ple. El PSOE va incloure una pregunta d'última hora per poder interrogar Zoido sobre l'adjudicació de la vivenda i les costoses obres de reforma que s'hi van fer.
Per part d'Units Podem, serà el líder morat, Pablo Iglesias, qui preguntarà al ministre per la polèmica. També els podemistes van modificar les seves preguntes per poder treure el tema al Congrés, aprofitant la sessió dels dimecres.
LA DENÚNCIA DELS SINDICATS
Els sindicats CCOO i CSIF van exigir aquest dimarts al titular d'Interior acabar amb les pràctiques "injustes" i "immorals" que se segueixen a la Direcció General de Trànsit amb l'adjudicació de vivendes "a dit" a determinats càrrecs d'aquest organisme.
El PP, mentrestant, va intentar tancar el tema donant per acabada la polèmica després de la compareixença de Serrano davant la premsa. "Crec que s'ha explicat prou i, si hi hagués alguna qüestió que s'hagués d'explicar, estaria a la seva disposició", va assenyalar el coordinador general dels populars, Fernando Martínez-Maillo, en un esmorzar informatiu.
La polèmica va saltar diumenge a la nit, quan el programa 'El objetivo' de La Sexta va difondre que Interior havia adjudicat "a dit" al director general de Trànsit una vivenda de la Guàrdia Civil perquè l'ocupés gratuïtament, i que s'havia autoritzat una reforma amb un preu d'uns 50.000 euros.
LES EXPLICACIONS
Notícies relacionadesFonts de la Direcció General de Trànsit (DGT) van respondre l'endemà que Serrano, que va ser regidor a l'Ajuntament de Sevilla quan Zoido era alcalde, viu en un hotel quan és a Madrid. I que va ser la Guàrdia Civil la que va demanar a la DGT que li cedís l'ús de la vivenda que anava a ocupar Serrano, i després aquest va sol·licitar un altre pis a canvi. Van assegurar, a més, que la cessió no es va arribar a produir.
Serrano va assegurar davant la premsa que mai ha fet res "irregular" i que no ha ocupat cap pis "per la cara". Hores abans, el ministre s'havia declarat "sorprès", des de Brussel·les, per l'enrenou originat.
DGT ( Direcció General de Trànsit ) Juan Ignacio Zoido Unides Podem Congrés PP - Partit Popular PSOE
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- Agressió sexual El Conservatori del Liceu aparta el professor acusat de tocaments
- Fiasco Mundial
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions