EL REPTE INDEPENDENTISTA
PP, PSOE i C's portaran els pressupostos de la Generalitat al TC
50 diputats socialistes avalaran la demanda davant el Constitucional per incloure una partida destinada al referèndum

undefined37667059 gra261 madrid 14 03 2017 el portavoz del grupo socialist170314164243 /
El PSOE recorrerà la setmana que ve davant el Tribunal Constitucional la llei de pressupostos aprovada dimecres per JxSí i la CUP al Parlament per incloure una partida destinada a la celebració del referèndum. També el PP i Ciutadans faran el mateix, encara que en el seu cas ho registraran de forma conjunta perquè el partit taronja per si sol no hauria pogut, ja que es requereixen un mínim de 50 firmes de diputats i el grup d’Albert Rivera només en té 32.
El recurs del PSOE ja l’havia avançat el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, i ahir el va confirmar el portaveu socialista al Congrés, Antonio Hernando, que, en una entrevista a la cadena Cope, va recalcar que la llei és inconstitucional no solament a parer del seu partit, sinó dels mateixos lletrats de la Cambra catalana.
Notícies relacionadesEl portaveu socialista va denunciar que els partits independentistes han entrat ja «en el súmmum dels disbarats». I va sentenciar: «Aquest tobogan de la desobediència a alguns els pot semblar molt divertit, però és una frivolitat enfront de l’Estat de dret».
LA CONDEMNA D'HOMS
Hernando va assenyalar que ni s’imagina que el diputat del PDECat Francesc Homs, condemnat a 13 mesos d’inhabilitació per organitzar el 9-N, pugui no acatar la sentència del Tribunal Suprem i seguir com a diputat, perquè això seria un «disbarat». Quan la Junta Electoral Central li comuniqui a Homs que ha perdut la condició de diputat, va apuntar, «correrà la llista amb la qual el PDECat es va presentar a les eleccions, entrarà el següent i s’ha acabat».
Referèndum a Catalunya Ciutadans PP - Partit Popular PSOE Pressupostos Generalitat de Catalunya Tribunal Constitucional Independència de Catalunya
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Catalunya estrena una aplicació per a la gestió d’aqüífers
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»