POLÈMICA A LES XARXES
Toni Albà se les té a Twitter amb un 'fake' del Govern espanyol
L'actor va enviar missatges en resposta a la informació sobre l'amenaça de l'estat d'excepció
La informació publicada per aquest diari sobre l'amenaça per part del Govern central d'implantar a Catalunya l'estat d'excepcióGovernestat d'excepció per frenar un referèndum sobre la independència segueix generant reaccions i polèmica. L'últim episodi és una picabaralla a Twitter protagonitzada per l'actor Toni Albà amb un compte que es feia passar pel Govern d'Espanya.
.@GobiernoDeEspan @marianorajoy @Defensagob El único "estado de excepción" serà que los catalanes dejemos de trabajar y de pagar a Hacienda.
— TONI ALBÀ ||*||🎗 (@tonialba) 11 de marzo de 2017
Albà ha enviat dos missatges a través de Twitter en resposta a la informació sobre la possibilitat d'aplicar l'estat d'excepció dirigits als comptes d'aquesta xarxa social de Mariano Rajoy, del Ministeri de Defensa i un tercer que aparentment correspon al Govern d'Espanya però que en realitat no té res a veure amb l'Executiu. El compte 'fake' @GobiernoDeEspan s'identifica com a "¿paròdia?" i és una de les múltiples existents que suplanten o es mofen de l'Executiu, ja que en realitat el Govern espanyol està present a Twitter com @desdelamoncloa.
Hecho! https://t.co/1EjlEbpOwc
— TONI ALBÀ ||*||🎗 (@tonialba) 11 de marzo de 2017
Albà advertia, en els missatges enviats a Rajoy, Defensa i al fals Govern d'Espanya, que "l'únic 'estat d'excepció' serà que els catalans deixem de treballar i de pagar a Hisenda" i que "Catalunya ha obeït l'Estat espanyol. Però que a partir d'ara farem una excepció".
Notícies relacionadesEl fals Govern d'Espanya respon a Albà donant-li un consell perquè el seu tuit sigui més visible, que l'actor aplica poc després. Altres usuaris de Twitter s'han sumat a la polèmica recolzant Albà.
A més de les mesures "coercitives" que va esgrimir l'Executiu fa mesos per evitar el referèndum, també estudia la possibilitat d'utilitzar l'article 116 de la Constitució, que es refereix als estats d'alarma, excepció i setge.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos