José Bono revela que va dimitir perquè no compartia l'Estatut
10 anys després desvela en el programa de Bertín Osborne que la seva marxa es va deure al fet que la norma era conseqüència de l'"impuls del moviment secessionista"
Més de 10 anys ha estat José Bono guardant en secret els motius de la seva dimissió, l'abril del 2006, que en aquell moment va atribuir a motius personals. A l'estil de Pablo Iglesias o Albert Rivera, que van despuntar en popularitat gràcies a les seves aparicions estel·lars en televisió, l'exministre de Defensa va aprofitar aquest dimecres la seva participació en el programa "Mi casa es la tuya", de Bertín Osborne, per revelar els verdaders motius de la seva marxa, dos anys després de ser nomenat màxim responsable de les forces armades.
"Li vaig dir al president [José Luis Rodríguez ] Zapatero, el novembre del 2005, que no podia ser ministre si l'Estatut [en referència al català] era l'impuls d'un moviment secessionista", va desvelar. Segons la seva versió, el president del Govern li va demanar llavors que no se n'anés perquè seria molt "perjudicial", i ell es va comprometre a esperar que les enquestes prediguessin que el PSOE avançava el PP i que baixés el suflé de l'Estatut.
Aquell moment va arribar l'abril del 2006, quan va insistir en la seva dimissió perquè la carta catalana anava, en la seva opinió, "en la direcció que ell pensava", és a dir, que era com a conseqüència de les demandes sobiranistes. Zapatero li va preguntar quins motius al·legaria per explicar la seva renúncia i ell va dir que "raons personals", perquè no combregar amb el pacte entre el govern socialista de llavors i Artur Mas, al seu parer, era una decisió "personal".
Després, en la seva compareixença davant els mitjans, Bono 'va adornar' els motius i va assenyalar que la seva marxa responia al desig de "dedicar-se sobretot a la seva família".
EL CESSAMENT DEL GENERAL MENA
En l'entrevista amb Osborne, Bono va assenyalar a més que va explicar al cap de l'Executiu socialista que no podia seguir com a ministre de Defensa en plena tramitació de l'Estatut quan havia cessat el general Mena precisament per "no ser respectuós amb els polítics catalans". "Va ser el primer tinent general arrestat després de la Guerra Civil", va recordar Bono, i per tant una altra de les raons que li van aconsellar deixar un Govern enfrascat en la negociació amb la Generalitat.
Notícies relacionadesBono va afegir en el programa televisiu que no està d'acord amb la secessió de Catalunya "ni per activa ni per passiva", perquè en la seva opinió és un "plantejament ranci, egoista" i respon al desig d'independentistes de "separar-se per viure millor". Però, segons va subratllar, no és Espanya la que "roba", sinó una "família", en referència al 'clan Pujol'.
ES DECANTA PER DÍAZ
En l'entrevista també hi va participar el fill de Bono, que va explicar que en les últimes eleccions va votar Ciutadans. A més, el també expresident de Castella-la Manxa es decanta en les primàries socialistes i assegura que si Susana Díaz es presentés, en la seva opinió, s'imposaria a Pedro SánchezPedro Sánchez.
Mi casa es la tuya Bertín Osborne PSOE Catalunya Independència de Catalunya Estatut de Catalunya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- La germandat de Montserrat de Sevilla viu amb gran emoció la trobada amb la Moreneta
- La Farga i Gran Via 2 L’Hospitalet encadena dues vendes de centres comercials en un any
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
