José Bono revela que va dimitir perquè no compartia l'Estatut
10 anys després desvela en el programa de Bertín Osborne que la seva marxa es va deure al fet que la norma era conseqüència de l'"impuls del moviment secessionista"
Més de 10 anys ha estat José Bono guardant en secret els motius de la seva dimissió, l'abril del 2006, que en aquell moment va atribuir a motius personals. A l'estil de Pablo Iglesias o Albert Rivera, que van despuntar en popularitat gràcies a les seves aparicions estel·lars en televisió, l'exministre de Defensa va aprofitar aquest dimecres la seva participació en el programa "Mi casa es la tuya", de Bertín Osborne, per revelar els verdaders motius de la seva marxa, dos anys després de ser nomenat màxim responsable de les forces armades.
"Li vaig dir al president [José Luis Rodríguez ] Zapatero, el novembre del 2005, que no podia ser ministre si l'Estatut [en referència al català] era l'impuls d'un moviment secessionista", va desvelar. Segons la seva versió, el president del Govern li va demanar llavors que no se n'anés perquè seria molt "perjudicial", i ell es va comprometre a esperar que les enquestes prediguessin que el PSOE avançava el PP i que baixés el suflé de l'Estatut.
Aquell moment va arribar l'abril del 2006, quan va insistir en la seva dimissió perquè la carta catalana anava, en la seva opinió, "en la direcció que ell pensava", és a dir, que era com a conseqüència de les demandes sobiranistes. Zapatero li va preguntar quins motius al·legaria per explicar la seva renúncia i ell va dir que "raons personals", perquè no combregar amb el pacte entre el govern socialista de llavors i Artur Mas, al seu parer, era una decisió "personal".
Després, en la seva compareixença davant els mitjans, Bono 'va adornar' els motius i va assenyalar que la seva marxa responia al desig de "dedicar-se sobretot a la seva família".
EL CESSAMENT DEL GENERAL MENA
En l'entrevista amb Osborne, Bono va assenyalar a més que va explicar al cap de l'Executiu socialista que no podia seguir com a ministre de Defensa en plena tramitació de l'Estatut quan havia cessat el general Mena precisament per "no ser respectuós amb els polítics catalans". "Va ser el primer tinent general arrestat després de la Guerra Civil", va recordar Bono, i per tant una altra de les raons que li van aconsellar deixar un Govern enfrascat en la negociació amb la Generalitat.
Notícies relacionadesBono va afegir en el programa televisiu que no està d'acord amb la secessió de Catalunya "ni per activa ni per passiva", perquè en la seva opinió és un "plantejament ranci, egoista" i respon al desig d'independentistes de "separar-se per viure millor". Però, segons va subratllar, no és Espanya la que "roba", sinó una "família", en referència al 'clan Pujol'.
ES DECANTA PER DÍAZ
En l'entrevista també hi va participar el fill de Bono, que va explicar que en les últimes eleccions va votar Ciutadans. A més, el també expresident de Castella-la Manxa es decanta en les primàries socialistes i assegura que si Susana Díaz es presentés, en la seva opinió, s'imposaria a Pedro SánchezPedro Sánchez.
Mi casa es la tuya Bertín Osborne PSOE Catalunya Independència de Catalunya Estatut de Catalunya
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Consell Executiu Catalunya redueix un 95% l’impost de successions al camp per facilitar el relleu generacional
- MACROECONOMIA L’FMI torna a revisar a l’alça el creixement d’Espanya per al 2025 fins al 2,9%
- Comarques de l’Ebre El Govern no descarta expropiacions i preveu mesures de seguretat als edificis en zones inundables
- UN ALTRE CONTRATEMPS Lewandowski també es lesiona i no jugarà el clàssic
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims