Rita Barberá va morir de cirrosi, no per la pressió mediàtica
Un problema hepàtic li va causar la mort, segons l'autòpsia a la qual ha tingut accés 'El Mundo'

jrico16001417 valencia 17 5 11 politica campa a electoral 22 m la alcaldes161220191342
No va ser la pressió mediàtica, com havien defensat diversos representants del PP, sinó la cirrosi el que va matar Rita Barberá el mes de novembre passat. L’autòpsia de l’exalcaldessa de València, a la qual ha tingut accés el diari El Mundo', assenyala que la senadora «tenia un greu problema de cirrosi que era irreversible i que va ser un dels detonants principals de la seva mort». Els metges haurien assenyalat que va ser precisament «un problema hepàtic» el que li va acabar causant «una fallida multiorgànica».
L’autòpsia descarta la tesi defensada pel PP. El primer a alimentar-la va ser el portaveu parlamentari, Rafael Hernando, que va comparar els grups de comunicació amb animals carronyers disposats a linxar Barberá amb l’espuri objectiu d’enriquir-se. Va explicar que si el PP va decidir expulsar-la va ser, justament, per protegir-la. Volien evitar el seu «linxament», va sostenir. «Però les hienes van seguir mossegant-la», va assenyalar, com a retret als directius de Cuatro, La Sexta i altres que «s’han omplert les butxaques gràcies que a les seves cadenes de televisió es practica un periodisme d’assetjament i 'escrache'».
En la seva ofensiva, Hernando va demanar als periodistes que es plantegin si tenen la consciència tranquil·la i va carregar contra la decisió «repugnant» de Podem, els diputats del qual es van absentar de l’hemicicle del Congrés durant el minut de silenci per la mort de Barberá, que es va conèixer minuts abans que comencés la sessió de control.
«LINXAMENT»
Amb la mateixa consigna es va pronunciar la diputada Celia Villalobos, que va sortir a dir a Aznar que «no té la raó» quan assenyala Rajoy com a responsable del malestar de la senadora a l’haver-la expulsat del PP. La dirigent popular va blindar el president i va carregar contra la premsa, a la qual va acusar d’haver orquestrat el «linxament» de Barberá. Villalobos, que poc després de conèixer-se la mort va acusar la premsa de «condemnar-la a mort», va demanar una reflexió sobre els «límits de l’honor» perquè els prejudicis no s’imposin abans que hi hagi sentències judicials.
Notícies relacionades
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, es va unir a la confrontació i va vincular la salut deteriorada de Barberá amb una «campanya d’assetjament» perpetrada «al llarg de mesos», després de ser assenyalada per la justícia i va exculpar Rajoy. «No és precisament el PP el que va decidir jutjar-la i condemnar-la sense donar-li la més mínima oportunitat. Aquells que ho van fer haurien de reflexionar», va dir. També va assegurar que l’exalcaldessa es va donar de baixa del PP per buscar «tranquil·litat i allunyament dels focus». El llavors titular de Justícia, Rafael Catalá, també va opinar que «hi ha hagut una crítica excessiva i infundada».
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Aquesta moneda del Mundial del 82 es converteix en un tresor: pot arribar a 35.000 euros
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Negociació amb el Govern ERC admet avenços en la negociació del nou finançament però continua veient lluny un acord