LA PLAGA DE LA CORRUPCIÓ
L'any que asseurà al banc dels acusats Chaves i Griñán
El judici per la peça política del cas ERO no arribarà fins a l'últim trimestre de l'any
El 2017 serà l’any que també s’asseurà al banc dels acusats la cúpula de la Junta d’Andalusia durant gairebé dues dècades. Els expresidents Manuel Chaves i José Antonio Griñán, apartats de la política i fins i tot de la militància al PSOE, hauran de donar explicacions sobre el sistema posat en marxa a l’Administració regional que suposadament va permetre repartir més de 800 milions d’euros en ajudes de forma discrecional i al marge de qualsevol control, que va donar peu al cas més gran de corrupció andalús.
El judici del cas ERO serà la gran cita judicial de l’any a Andalusia, encara que no arribarà fins a l’últim trimestre. El mes de novembre passat, gairebé sis anys després d’iniciada la causa, el jutge Álvaro Martín va dictar la interlocutòria d’obertura de judici oral, en què assenyala els dos expresidents per idear i mantenir un sistema com a mínim inadequat de repartiment d’ajudes públiques. Chaves i set imputats més s’enfronten a deu anys d’inhabilitació per prevaricació, delicte al qual l’acusació popular que exerceix el PP suma dos anys de presó per associació il·lícita. Per a Griñán i 17 acusats més es demanen entre sis i deu anys de presó i 30 d’inhabilitació, ja que també seran jutjats per malversació.
El judici és un repte logístic, al requerir una sala que aculli els 26 acusats i les defenses sense interferir en altres processos. Tot apunta que la data es fixarà al gener o al febrer, després de resoldre el recurs dels expresidents i 24 ex alts càrrecs implicats contra la interlocutòria d’obertura de judici oral.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»