ENTREVISTA A L'EMISSORA EQUINOX
Puigdemont, sobre el referèndum: "Amb la meitat més un dels vots n'hi ha prou per declarar la independència"
El president de la Generalitat considera que la participació no serà essencial perquè hi haurà boicot
Afirma que si guanya el 'sí' en la consulta, la secessió es proclamarà abans d'unes noves eleccions
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assenyalat aquest dijous que per declarar la independència n'hi ha prou que en el referèndum diguin 'sí' el 50% més un dels participants en la votació. En una entrevista al Palau de la Generalitat de l'emissora francesa Equinox, amb seu a Barcelona, i preguntat sobre el percentatge de 'sí' necessaris per proclamar la secessió, el president català ha contestat que "en qualsevol cas en el món" n'hi ha prou amb "la meitat més un" per guanyar una votació i que llavors seria el seu "deure" declarar la independència.
Le président catalan @KRLS sur Equinox : "Pour déclarer l'indépendance, il faudra gagner le référendum à 50% + 1 voix"
— Equinox Radio Barcelone (@Equinoxradio) 28 de diciembre de 2016
"Si les Catalans disent clairement vouloir un Etat indép., le devoir du gouvernement et du parlement est de proclamer cette indépendance" pic.twitter.com/ObPJs3LWlP
— Equinox Radio Barcelone (@Equinoxradio) 28 de diciembre de 2016
Sobre l'índex de participació en el referèndum, el cap del Govern ha afirmat que no serà essencial, ja que hi haurà boicot. A més, ha subratllat: "Si el 'sí' guanya el referèndum, la independència unilateral serà declarada abans que l'organització de noves eleccions",
Notícies relacionadesPuigdemont ha assegurat que el referèndum que prepara per al setembre del 2017 serà molt diferent del 9-N, ja que "la situació ha canviat radicalment" i que aquest tindrà lloc amb o l'acord de l'Executiu central o sense. "Contràriament a Artur Mas", ha dit, "jo tinc una majoria independentista al Parlament".
També s'ha referit als seus socis anticapitalistes, marcant distàncies, a l'afirmar que "la CUP no fa la política econòmica de Catalunya, ja que només té 10 diputats".
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Un tiet dels germans Márquez detingut per un cas d'assassinat que s'instrueix a Solsona
- Assassinat sense resoldre ¿Per què l’ADN del jersei d’Helena Jubany fa un gir al cas i obre la porta a un judici?
- Tornada al col·legi Catalunya arrenca el curs escolar amb el repte d’atendre un 30% de l’alumnat amb necessitats educatives especials
- Salut i feina Volver al trabajo sin vértigo: claves para superar el estrés posvacacional
- Feijóo s’absentarà per primer cop de l’acte, que serà presidit pel Rei
- Les crítiques de Sánchez als jutges tensa l’obertura de l’any judicial
- BÀSQUET Espanya ha de guanyar a Grècia o esperar un favor de Geòrgia per seguir
- FUTBOL Un any de presó pels insults de caire racista a Iñaki Williams