L'errejonista purgat a Madrid denuncia "tics de la vella política"
José Manuel López critica que ningú li hagi explicat els motius del seu cessament com a portaveu a l'assemblea de Madrid

undefined33023160 madrid 2 03 2016 pablo iglesias i igo errej n e160311133317 /
El cessament del portaveu de Podem a l'Assemblea de Madrid, José Manuel López, comunicat pel guanyador de les primàries del partit morat a la comunitat, Ramón Espinar, es farà efectiu aquest dimarts. López ha asseverat que ningú "li ha donat una raó" per destituir-lo i més tenint en compte que, segons ell, el grup parlamentari "està fent bé la seva feina" i la presidenta regional, Cristina Cifuentes, "reconeix que Podem és la seva oposició".
Per això, López ha atribuït aquest dimarts el seu cessament a "tics de la vella política" que perviuen en el partit morat i a "acords previs" a la celebració de les primàries madrilenyes, on van mesurar les seves forces Espinar, candidat afí a Pablo Iglesias, i Tania Sánchez, Rita Maestre i el mateix López, en una llista recolzada per Íñigo Errejón. La destitució li va ser comunicada divendres passat, 24 hores després que es conegués el resultat de la consulta sobre les regles del pròxim congrés estatal de l'organització, que van donar un resultat igualat entre Iglesias i el seu número dos. La seva purga s'atribueix, per tant, al desig del secretari general de marcar el seu lideratge hores després d'una votació que va demostrar que Errejón té molt suport intern.
Segons López, Iglesias va plantejar la consulta als inscrits "com un plebiscit" i el resultat ajustat demostra que "la gent té criteri" i que demana que hi hagi "coralitat". Per això, ha reclamat al secretari general que remi en pro de la "unitat" interna, i que s'entengui aquesta acció "des de l'entesa i no des de l'alineament" al líder.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022