Jané diu que la CUP menteix quan acusa els Mossos d'actuar per ordre del Govern
El conseller d'Interior assegura que no pensa dimitir perquè té el suport de Puigdemont
fotonoticia 20161014191803 640
El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha advertit davant les crítiques de la CUP que és "fals i menteix" qui digui que el Govern va donar ordres per actuar contra els dirigents independentistes que van cremar fotos del Rei durant la Diada i ha recordat l'autonomia dels Mossos per aplicar la llei.
Jané ha descartat dimitir, tal com demana la CUP -soci parlamentari de Junts pel Sí- i ha recordat que té el suport del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i de "tots els consellers", i ha assenyalat que els Mossos vetllen per aplicar el Codi Penal, "agradi o no", a partir de les orientacions "genèriques" de la fiscalia i els jutges.
El conseller d'Interior ha replicat així als dirigents de la CUP, que l'acusen de "torpedinar" el procés sobiranista per l'actuació "d'ofici" dels Mossos davant actes de desobediència de l'esquerra independentista catalana com la crema de fotos del Rei durant l'última Diada, que va acabar amb la detenció de cinc dirigents independentistes al no anar voluntàriament a declarar davant el jutge de l'Audiència Nacional.
Jordi Jané Junts pel sí CUP Catalunya Família Reial Mossos d'Esquadra Diada de Catalunya Felip VI
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
