EL DILEMA DEL SOCIALISME
Iceta reclamarà al PSOE un "tractament específic" per al PSC
El líder dels socialistes catalans trucarà aquest dilluns a Javier Fernández per concertar una reunió
jrico36170843 barcelona 2016 11 05 politica miquel iceta ha reivind161107095608 /
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, trucarà aquest dilluns al president de la gestora del PSOE, Javier Fernández, per concertar una reunió amb ell com més aviat millor, en la qual ha assegurat que defensarà un "tractament específic" per als socialistes catalans. La direcció interina del PSOE va manifestar ja aquest diumenge la seva voluntat de reunir-se amb el líder del PSC una vegada passat el congrés d'aquest cap de setmana, del qual ha sortit la nova executiva, que es reuneix per primera vegada aquest dilluns.
En una entrevista a TV-3, Iceta ha demanat al PSOE que comprengui que el PSC no podia assumir la disciplina de vot per facilitar la investidura de Mariano Rajoy perquè a ell li atribueix bona part del bloqueig de relacions entre la Generalitat i l'Estat: "És molt important que al PSOE hi hagi plena consciència que la situació catalana requereix reconèixer alguna excepció, com amb la votació a Rajoy".
Iceta ha defensat que es mantingui la germandat entre el PSC i el PSOE tot i aquesta discrepància: "No m'agradaria que s'entengués que el PSC es desentén d'Espanya i que el PSOE es desentén de Catalunya, seria un greu error".
- Conflicte al Pròxim Orient Trump amenaça de bombardejar les centrals elèctriques de l’Iran si no obre l’estret d’Ormuz totalment en 48 hores
- Possible homicidi Els Mossos investiguen la mort violenta d’un home amb ferides d’arma blanca a Olot
- Guerra de l’Iran La rebaixa al 10% de l’IVA dels carburants entra en vigor aquest diumenge
- Conflictes globals Aquests són els països més segurs del món si esclata una guerra global, segons l’Índex de Pau 2025
- Inflació Els aliments que més han apujat de preu a Catalunya: alguns superen el 30%
