Carlos Fabra trenca el seu silenci: "El PP abandona la seva gent molt aviat i molt ràpid"
L'exdirigent conservador es mostra dolgut amb Rajoy per no aclarir que va ser condemnat per "un delicte fiscal menor" i no per corrupció

/
L'expresident de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, ha decidit trencar el seu silenci després de sortir de la presó per complir una condemna per evadir a Hisenda 693.000 euros. I ha aprofitat per criticar el seu antic partit, el PP, acusant-lo d'"abandonar la seva gent molt aviat i molt ràpid". Com a exemple, ha posat l'exalcaldessa de València Rita Barberá, a qui, ha dit, el partit "li deu molt". En el seu cas, ha ressaltat que encara que alguns companys s'han preocupat per ell, la majoria li van clavar "una puntadeta de peu carinyosa" i el van abandonar a la seva sort.
Fabra, que ha fet aquestes declaracions en una entrevista concedida a Radio Internacional, també ha llegit la cartilla al president del Govern en funcions i del partit, Mariano Rajoy. "És un home honest, però un mal company de viatge", ha considerat. L'exmandatari castellonenc ha subratllat que ell està condemnat per "un delicte fiscal menor", no per corrupció, i ha confessat que es va sentir "molt dolgut" quan, en una entrevista amb Jordi Évole, Rajoy no va aclarir aquesta circumstància. "Això sí que m'ha dolgut molt i em va decebre molt com a persona" perquè "li tenia una gran estima personal i teníem una relació fluida i no ha estat al cas per aclarir que no era un corrupte", ha afirmat.
Respecte a la situació del PP, assetjat per nombrosos escàndols de corrupció, ha considerat que "a totes les famílies hi ha fills bons i fills dolents". Per això, considera que és "injust" acusar Rajoy de ser el responsable que una persona cometi un delicte.
ADMIRACIÓ PER BARBERÁ I CAMPS
"Hi ha gent a l'Executiva del PP que no han guanyat en la seva vida una punyetera elecció i s'atreveix a pontificar sobre gent que ho ha sigut tot al PP i m'estic referint a Rita Barberá, a qui admiro perquè ha sigut la millor alcaldessa que ha tingut València en la seva història", ha subratllat.
Segons Fabra, Barberá "no és corrupta" i "tampoc ho és des del punt de vista de la legalitat perquè encara no l'ha condemnat per corrupció ningú", ha incidit, abans de ressaltar que n'hi ha "per morir-se de riure" que s'acusi l'exalcaldessa d'un delicte de blanqueig de capitals "per 1.000 euros".
Notícies relacionadesRespecte a l'expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps ha dit que se'l pot "acusar de qualsevol cosa menys de ser un corrupte i mala persona", perquè és "una bellíssima persona i un senyor". "És un gran amic meu i un home honrat", ha remarcat.
L'EXPERIÈNCIA DE LA PRESÓ
Per una altra banda, l'expresident de la Diputació de Castelló, condemnat a quatre anys de presó per frau a la Hisenda Pública en el 'cas Naranjax', ha admès que no es va imaginar "mai" que acabaria a la presó i ha assenyalat que la seva estada a la presó li ha ensenyat a "complir el que està establert per no entrar a la presó perquè és un mal lloc".
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- No és delicte i no hi ha prova suficient
- Nou finançament La hisenda catalana ajorna fins al 2028 la gestió de l'IRPF
- Anunciats el 2022 La Cambra de Comerç urgeix l'Estat a accelerar els projectes d'ampliació de l'autopista AP-7
- Successos Carles Pérez, donat d’alta després de patir la mossegada d’un gos als genitals
- Vídeo | Un senglar es remulla a la platja de la Farella, a Llançà
- ENERGIA El Govern central llança la tramitació per via urgent del reial decret amb mesures per reforçar el sistema elèctric