El PP admet que prendrà "mesures" per evitar les eleccions per Nadal
Els partits podrien acordar una reforma exprés de la llei electoral per escurçar la campanya i que els comicis fossin el 18-D
El Govern "no obstaculitzarà" els canvis si són "per l'interès general"
Hores abans que Mariano Rajoy se sotmeti a la segona votació de la seva investidura, que es preveu novament fracassada, el portaveu del PP al Congrés, Rafael Hernando, ha admès que el Govern prendrà "mesures" per evitar que unes eventuals terceres eleccions recaiguin el 25 de desembre.
En aquesta línia i gairebé en paral·lel, la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, ha reconegut després del Consell de Ministres que el Govern "no obstaculitzarà" qualsevol canvi en la norma que sigui "per l'interès general". Aquests últims dies s'havia sabut que la Moncloa està estudiant detalladament les possibilitats legals que permetrien o bé avançar, o bé endarrerir, els hipotètics comicis, per evitar que els espanyols hagin de votar precisament el dia de Nadal.
En declaracions a Catalunya Ràdio, Hernando s'ha mostrat convençut que no hi haurà tercera cita amb les urnes i per a això ha ofert al PSOE modificar lleis conservadores com la reforma laboral o l'anomenada 'llei mordassa'.
REFORMA EXPRÉS
Davant la possibilitat que, malgrat els oferiments del PP, la legislatura no es desbloquegi, també el PSOE ha estudiat diverses fórmules i ha conclòs que una reforma exprés de la llei electoral, que escurci la campanya de 15 dies a una setmana i avanci els comicis al 18 de desembre, seria la manera més factible d'evitar una convocatòria en ple Nadal. Els socialistes volen evitar costi el que costi que, si finalment porten a terme la seva negativa a facilitar un nou govern de Rajoy i aquest no aconsegueix altres suports, el PP els pugui culpar de portar els espanyols a les urnes precisament el 25 de desembre.
Quan es van difondre les intencions del PSOE, el PP va acusar el principal partit de l'oposició de tenir ja en ment les eleccions i no les possibles solucions perquè la legislatura es forgi sense consultar la ciutadania. No obstant, Hernando ha revelat aquest divendres que la seva formació política veu amb bons ulls el canvi legal per evitar el malestar que provocaria que els comicis fossin en una data tan assenyalada.
Gabriel Rufián (ERC) ha mostrat la seva estranyesa per la possibilitat que els socialistes i els populars puguin posar-se d'acord per "canviar una llei tan complicada, però no per formar Govern".
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- El gran repte d’Arrieta
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum
- Banca La caiguda del núvol d’Amazon paralitza els pagaments a Espanya i causa errors en datàfons, caixers i Bizum
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Cotitzacions El Govern frena la pujada de quotes als autònoms que menys guanyen i planteja pujar fins a un 2,5% a la resta
- Educació Més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives específiques no reben el suport necessari a Catalunya