ACORD A L'ÚLTIM MINUT
En Marea i Podem concorreran en conjunt a les eleccions gallegues
Les formacions es presentaran sota la fórmula de partit instrumental

iglesias-acatalan /
Podem i En Marea concorreran en conjunt a les eleccions gallegues sota la fórmula jurídica de partit instrumental, segons han confirmat a Europa Press fonts de la coordinadora.
Poc abans del venciment del termini –a les 23.59 hores d'ahir, divendres- per a la presentació de coalicions electorals per a les autonòmiques, el secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha afirmat a la xarxa social Twitter que la formació morada i En Marea aniran en conjunt a les gallegues. Fonts de la coordinadora han confirmat que les formacions concorreran sota la fórmula de partit instrumental.
"No hi ha res per sobre de la unitat quan ens juguem el canvi a Galícia. Podem estarà amb En Marea sigui quina sigui la fórmula.", diu el missatge d'Iglesias a la xarxa social. Fins i tot Pablo Echenique ha reconegut avui que estaven disposats a acceptar el candidat a la Presidència de la Xunta d'En Marea, Luis Villares.
No hay nada por encima de la unidad cuando nos jugamos el cambio en Galicia. Podemos estará con En Marea sea cual sea la fórmula.
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 12 de agosto de 2016
IGLESIAS PREFERIA UNA COALICIÓ
Els alcaldes de la Corunya, Santiago i Ferrol han liderat el procés de constitució d'aquest partit instrumental amb les diferents marees municipalistes, Anova, Esquerda Unida i Equo, entre altres partits.
S'han trobat des del principi amb reticències de Podem, que preferia la coalició abans que integrar-se en el partit instrumental, amb unes negociacions que estaven en un punt mort.
Iglesias no ha trigat a rebre resposta del regidor de la Corunya, Xulio Ferreiro: "Gràcies, Pablo Iglesias, per la generositat i l'altura de mires. Serà un plaer fer això junts", ha dit. I Iglesias ha contestat: "Gràcies a tu compa... per tot".
Gracias a ti compa ... Por todo https://t.co/APbOfR0Y9T
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 12 de agosto de 2016
ESQUERDA UNIDA, A FAVOR DE L'ACORD
La líder d'Esquerda Unida a Galícia, Yolanda Díaz, ha comentat que "hi ha gent de mires curtes i de mires llargues" i ha afegit que "Pablo Iglesias és dels que no juguen en els espais curts", a la qual cosa afegeix un "gràcies". El líder de Podem també ha respost a Díaz a través d'aquesta mateixa xarxa social amb: "De tu vaig aprendre molt, companya. Gràcies per tot".
Notícies relacionadesDe ti aprendí mucho compañera. Gracias por todo https://t.co/Pp9ddPWKXR
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 12 de agosto de 2016
També a través del seu compte a Twitter el líder d'IU, Alberto Garzón, reaccionava a l'acord d'"unitat electoral per a les eleccions a Galícia" i felicitava Pablo Iglesias per haver tingut "un gest d'enorme altura política".
Finalmente habrá unidad electoral para las elecciones en Galicia. Gracias @Pablo_Iglesias_, un gesto de enorme altura política.
— Alberto Garzón🔻 (@agarzon) 12 de agosto de 2016
Iglesias, per la seva part, agraïa aquest gest de Garzón i recordava per la mateixa via que "no ha sigut fàcil convèncer alguns de la necessitat de caminar junts. I ho seguirem fent".
No fue fácil convencer a algunos de la necesidad de caminar juntos. Y vamos a seguir haciéndolo 😉 Gracias Alberto https://t.co/XYnLFkXwXX
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 12 de agosto de 2016
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032