DENÚNCIA PER PRESUMPTES IRREGULARITATS
El fiscal investiga un germà de Felip Puig per unes adjudicacions sospitoses
La CUP acusa el director del Servei Meteorològic de Catalunya d'afavorir empreses del seu entorn
La Fiscalia de Barcelona ha obert diligències per investigar si el director del Servei Meteorològic de Catalunya, Oriol Puig, germà de l''exconseller' i exdirigent de CDC Felip Puig, ha comès prevaricació i frau a l'haver adjudicat contractes a quatre empreses afins, una d'elles vinculada a Pere Pujol Ferrusola, fill de l''expresident' Jordi Pujol. La denúncia contra l'alt càrrec va ser presentada davant la fiscalia a principis de juliol per part de la CUP i el més habitual en aquests casos és que es requereixin els expedients sobre les contractacions sota sospita.
Els anticapitalistes consideren que des de l'arribada d'Oriol Puig al Servei Meteorològic de Catalunya s'han anat succeint “actuacions per afavorir empreses amb les quals comparteix interès lucratiu, així com per idear projectes que ja de forma inicial eren clarament inviables, però que tenien com a finalitat desplaçar diner públic cap a determinades societats mercantils”. Entre aquests projectes figura el que preveia la construcció d'un centre meteorològic al cim del Turó de l’Home, malgrat trobar-se aquesta zona en l'àmbit del pla especial de protecció del Montseny, que inclou “notables restriccions urbanístiques”.
TRÀMITS ADMINISTRATIUS
La CUP sosté que Oriol Puig, fins i tot sabent que el projecte no podia materialitzar-se, va promoure diversos tràmits administratius per justificar “desplaçaments patrimonials il·lícits”. Segons la denúncia, el 2013 havia subscrit un conveni amb la Diputació de Barcelona que va comportar que més de 248.000 euros anessin a parar a les empreses Ubbu Arquitectura (vinculada a un membre del consell d'una firma administrada pel mateix Puig), Entorn (companyia de Carles Sumarroca Coixet i Pere Pujol Ferrusola), Enginyeria i Serveis, Engiteam Enginyeria i Enginyers Consultors Barenton.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"