CAMÍ DE LA INVESTIDURA
Iceta obre la porta a l'abstenció si Rajoy fracassa en la investidura
El líder del PSC aconsella a Rajoy fer fora Fernández Díaz perquè la seva candidatura sigui "més atractiva"

/
Després que el comitè federal reiterés el 'no' a Mariano Rajoy, Miquel Iceta ha obert la porta a l'abstenció si el president en funcions fracassa en la investidura. El líder del PSC ha instat el PP a buscar un acord amb Ciutadans i a fer gestos a la resta de la cambra, com per exemple rellevant el ministre Jorge Fernández Díaz.
"Convé que Rajoy trobi la manera de completar la majoria. La millor manera, la més senzilla, Ciutadans.169 és una majoria que li permetria governar", ha assenyalat el líder del PSC, que té clar que "si hi ha una cosa que es pot descartar absolutament són unes noves eleccions". En el cas que Rajoy no completi una majoria, l'alternativa la tindria Pedro Sánchez, encara que no obligatòriament per formar Govern. "Si Rajoy no ho aconsegueix correspondrà al PSOE parlar amb la resta de forces polítiques i fer una proposta que pot ser investidura o d'un altre tipus. S'ha d'esperar primer que Rajoy convenci Ciutadans per a un acord de Govern. Si no ho aconsegueix, hi ha possibilitats de posar-se d'acord en l'abstenció de diversos grups, pactar una agenda legislativa o tornar parlar amb Rajoy en política no hi ha una sola alternativa".
Notícies relacionadesPer facilitar l'acord li ha demanat al president que comenci a prendre decisions. "Que en aquest Govern en funcions segueixi Fernández Díaz de ministre quan l'hem sentit conspirar per tombar adversaris polítics... Rajoy faria bé de treure's llast, de renunciar a alguna hipoteca perquè la seva candidatura sigui més atractiva per a altres", ha considerat Iceta, que ha assenyalat que és "un problema d'higiene democràtica".
En el mogut comitè federal, Javier Fernández, el baró asturià, va instar Iceta a elegir entre la llei de la claredat i el PSOE, però el líder dels socialistes catalans no veu motius per al divorci. "El PSC i el PSOE tenen una relació federal des del 1978 i no veig raons per canviar-la". De la mateixa manera tampoc considera que hi hagi arguments per forçar ara el relleu de Pedro Sánchez. "Fins que no demostrin que hi ha un lideratge millor, no destruirem un lideratge sense construir-ne un de nou. Construir lideratges requereix temps, solidaritat interna i cohesió, i en el PSOE a vegades ha faltat cohesió".
Javier Fernández 'Fernándezgate' Investidura PP - Partit Popular Miquel Iceta Mariano Rajoy PSC PSC
- L’home que ‘va predir’ l’apagada
- Les renovables generaven el 74% de l’electricitat en el moment de la fallada
- Estalvi Un milionari revela quina és la manera d’estalviar amb un salari baix
- Investigació Així era la «casa dels horrors» d’Oviedo: els tres germans alliberats, d’entre 8 i 10 anys, no anaven a classe, dormien en bressols i portaven tres mascaretes posades
- Efemèride Blanquejar Hitler 80 anys després
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Equipament Glòries posa a prova la complicada convivència entre ciclistes i vianants
- Cita destacada BCN es bolca amb les Setmanes de l’Arquitectura
- Àrea natural El delta del Llobregat aposta pel turisme sostenible
- FESTIVAL DEL 26 DE JUNY AL 4 D’AGOST El Grec obre etapa amb Leticia Martín al davant i aposta per més música i teatre