Iceta demana no amagar el debat sobre el referèndum
El líder del PSC considera que és positiu que s'hagi obert aquesta discussió al seu partit
jrico34544145 barcelona 02 07 2016 consell nacional extraordinari del psc 160703194226 /
Després que el consell nacional plasmés la bretxa oberta per la proposta d'un referèndum a la canadenca, Miquel Iceta ha fet una crida a la calma. El primer secretari del PSC considera que hi haurà temps per debatre sobre la ponència política de cara al Congrés, que postularia una consulta sobre la independència de Catalunya en cas que fracassi la reforma constitucional que defensen els socialistes. I creu que ha sigut un encert no amagar el debat sobre el referèndum.
“No me'n penedeixo, és bo que el debat es pugui produir -ha sentenciat a ‘El matins’ de TV-3-. Podríem haver eliminat aquestes cinc línies de 450, però hauria sigut amagar el debat”. Les cinc famoses i controvertides línies de la ponència plantegen que "els socialistes proposaríem al conjunt dels espanyols altres instruments democràtics (per exemple, una llei de la claredat com la canadenca) que establissin la condicions per, si és procedent, verificar el suport ciutadà a una eventual secessió".
Notícies relacionadesEl líder del PSC, que ha exalçat la feina que van fer al seu dia Alfredo Pérez Rubalcaba i Pere Navarro per buscar una “via de solució” per a la qüestió catalana, ha volgut deixar clar que la ponència no és una posició a favor del “dret a decidir, ni de l'autodeterminació ni de la unilateralitat. Aquesta no és una posició sobiranista”. La seva preferència segueix passant per una unió fraternal amb Espanya i no per la separació. I ha recordat que aquest eventual referèndum es produiria, “en el millor de casos” en tres o quatre anys si fracassa l'opció de la reforma constitucional.
PUNTS CLAU
Convençut que no hi ha risc d'una altra fractura al PSC, aquesta setmana es reunirà amb Pedro Sánchez per preparar el comitè federal del cap de setmana, en què està convençut que es parlarà més de la formació de Govern que de Catalunya. En aquest punt, ha descartat unes noves eleccions, però ha apuntat que si el PP les vol evitar haurà de sortir del seu immobilisme. “Ara per ara no votarem ni ens abstindrem”, ha comentat. La reforma constitucional, la reforma de la negociació col·lectiva i el finançament de les pensions serien punts en què el PP i el PSOE podrien arribar a acords que fessin canviar el seu criteri.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
