L'ESTABILITAT DE L'EXECUTIU CATALÀ
La Moncloa espera que la moció de confiança suposi el final del procés
El Govern de l'Estat és optimista després del veto de la CUP als pressupostos de Puigdemont

undefined33695026 madrid 28 04 2016 la vicepresidenta del gobierno e160428142053 /
La compromesa situació en què s'ha quedat el Govern català de Carles Puigdemont després del veto de la CUP als seus pressupostos ha sembrat la llavor de l'optimisme a la Moncloa. El ministre de l'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, ha declarat aquest dimecres que la qüestió de confiança a què se sotmetrà el president català passat l'estiu suposarà “el punt final a tot el procés independentista”.
L'Executiu central considera que aquesta consulta al Parlament per comprovar si Puigdemont disposa d'una majoria suficient per seguir governant s'hauria de celebrar ja, els pròxims dies, per no generar més inestabilitat. “Vol dir que estarem durant quatre mesos a Catalunya en una situació d'ingovernabilitat en la pràctica per la pròrroga dels Pressupostos i amb el conseqüent dany a l'economia”, ha declarat Fernández Díaz. Segons el ministre, el mer canvi de soci al Govern significa “abandonar el procés independentista”. “No és una qüestió qualsevol, sinó un punt final a tot un procés independentista”, va continuar.
UNA LEGISLATURA “FALLIDA”
La vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría, va dir que no l'ha sorprès el veto de la CUP perquè CDC es va posar en mans dels “radicals”. La número dos de Mariano Rajoy ha lamentat que la “dinàmica” política de Catalunya hagi derivat en “pèrdua de llibertats” i “episodis violents al carrer”. Santamaría responsabilitza Puigdemont de la legislatura “fallida” i li ha demanat que expliqui els detalls del seu pacte amb la CUP i les raons per les quals ha triat el mes de setembre.
Notícies relacionadesEn una entrevista amb Onda Cero, la número dos per Madrid del PP ha insistit que als independentistes catalans no se'ls acontenta amb una reforma de la Constitució, ja que cada èxit que aconsegueixen el consideren com una “meta volant”. Respecte a la concessió de crear una Agència Catalana de Protecció Social que va oferir Junts pel Sí perquè la CUP fes costat als comptes, Santamaría ha advertit que seria una institució contrària a la Constitució, a més de suposar “un risc” per als pensionistes catalans.
Sobre la possibilitat de canviar la llei d'estabilitat per prioritzar la despesa social, la vicepresidenta en funcions ha recomanat als partits catalans que, en lloc d'intentar reformar normes per a les quals no tenen competències, eliminin despeses supèrflues, com la seva política d'acció exterior. “Només genera fracassos”, ha sentenciat.
Govern Carles Puigdemont CUP Pressupostos Generalitat de Catalunya Soraya Sáenz de Santamaría Govern Independència de Catalunya
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Mobilització d'emergències Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- EL DESIG DE L’ESTRELLA Renovació sense foto: faltava l’àvia Fátima
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Investigació El 30% de les dones no tenen fills perquè no troben l’home adequat
- EL PERIÓDICO renova el conveni amb Barcelona Health Hub
- Oci. Centres esportius Eurofitness ja està preparat per a l’arribada de l’estiu
- Violència contra menors Condemnat a 20 anys de presó el cirurgià pederasta francès
- Agressió sexual El Suprem confirma la condemna d’un any de presó per a Gordillo