Junts pel Sí desafia de nou el TC
Aprova una moció, negociada amb la CUP i CSQP per deixar "sense efecte" les suspensions de lleis catalanes
Demana al Govern català que emprengui les "accions necessàries" per garantir drets socials

/
El Parlament aprovarà amb tota probabilitat una moció de Junts pel Sí que planteja, entre altres qüestions, un desacatament a les decisions del Tribunal Constitucional (TC) respecte a les lleis catalanes impugnades per aquest organisme estatal, especialment en polítiques socials. La moció ha sigut transaccionada amb la CUP en aquesta matèria.
El text incorpora un punt que afirma textualment: "El Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat que, a part de les consideracions del Tribunal Constitucional i mentre no siguin aprovats els nous projectes de llei, es facin tots els passos i les accions necessàries i desplegament legislatiu per assegurar que els drets socials aconseguits per la ciutadania de Catalunya mitjançant les citades lleis recorregudes puguin ser garantits en qualsevol cas. Deixant, així, sense efecte pràctic, la suspensió del Tribunal Constitucional".
TRANSACCIONS
La moció ha generat alguns pactes -transaccions- en alguns dels punts del text, per exemple amb el grup de Catalunya Sí que es Pot, si bé aquest grup ha acusat JxSí d'"ús propagandístic" de la controvèrsia amb el TC.
Notícies relacionadesEl text també denuncia la "instrumentalització política" que fa el Govern de l'Estat del Constitucional posant en qüestió la sobirania del Parlament. Un altre dels aspectes de la moció indica la necessitat que el Govern porti al Parlament de forma urgent els projectes de llei que permetin fer aplicable la llei 24/2015 de mesures urgents en matèria de vivenda i pobresa energètica -suspesa parcialment pel TC a instàncies del Govern- i la llei 14/2015 sobre vivendes buides, així com la referida a l'impost sobre les centrals nuclears i la d'igualtat entre dones i homes aprovada l'any passat. També s'apel·la a la llei de vivenda del 2007, en una esmena de CSQP acceptada per Junts pel Sí.
El text ha comptat amb l'oposició del PSC -que ha acusat Junts pel Sí d'una actuació efectista-, Ciutadans -que ha recordat les nombroses actuacions del Govern català portant també al Constitucional decisions del Govern estatal- i del PPC.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»