EL POLS SOBIRANISTA
Domènech creu que el PSOE no pot assumir les seves preguntes per al referèndum
El líder d'En Comú Podem explica els dos models que va presentar a Iceta

GRA394. BARCELONA, 04/02/2016. -Los diputados PSC, Carme Chacón (i), Miguel Iceta (2i) y Assumpta Escarp (3i) y los diputados en el Congreso de En Comú Podem Lucia Martín (d) , Xavier Domènech (2d) y Josep Vendrell (3d) durante la reunión que han mantenido hoy en la sede de los socialistas catalanes para compartir diagnósticos y análisis de la actualidad política . EFE/ Quique García /
ferèndum segueix sent un escull entre el PSC i En Comú Podem. "Que el referèndum el pactin Miquel Iceta i Xavier Domènech”, va dir al seu dia Pablo Iglesias amb el beneplàcit de Pedro Sánchez després de la seva reunió amb el líder socialista, tornant la pilota al terreny català. Domènech i Iceta s'han reunit en diverses ocasions. Malgrat el to cordial entre tots dos, en aquestes converses s'ha constatat que l'acord és molt difícil, ja que En Comú Podem va basar bona part del seu èxit electoral en una aposta inequívoca pel referèndum d'independència mentre que els socialistes segueixen apostant perquè Catalunya voti només la reforma federal. "¿Està d'acord que Catalunya sigui un estat independent d'acord amb els procediments legals pertinents?" i "¿Està d'acord que Catalunya sigui un estat independent mitjançant la corresponent reforma de la Constitució?" són les dues opcions de pregunta que Domènech va posar sobre la taula dijous passat, 7 d'abril, en la seva última reunió amb Iceta, com explica el diari 'Ara'. Fonts socialistes han confirmat que aquesta va ser l'oferta.
"Ni Miquel Iceta ni el PSC ens van dir que les preguntes del referèndum no tinguin recorregut -ha sentenciat Domènech en una entrevista a 'El matí de Catalunya Ràdio'-. El problema no és si Miquel Iceta veu bé o no les preguntes sobre el referèndum, sinó si el PSOE les pot assumir". Malgrat això, el líder d'En Comú Podem assegura que no pensen renunciar a la consulta, ni en una repetició d'eleccions ni en el futur. "No hi ha alternativa al referèndum; entre la ciutadania espanyola ha crescut l'acceptació del dret a decidir dels catalans".
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents