TENSIONS A L'ESQUERRA ALTERNATIVA
Ada Colau aireja les seves diferències amb Pablo Iglesias
L'alcaldessa de Barcelona retreu en un llibre al líder de Podem la seva "arrogància" i admet que tots dos "no connecten"
Ada Colau exhibeix les seves diferències amb Pablo Iglesias, de Podem. L’alcaldessa admet en un llibre que no connecten. /
Les relacions entre Ada Colau i Pablo Iglesias no són tan cordials com aparenten. Segons l'alcaldessa de Barcelona, el líder de Podem peca d'"arrogància en la forma d'expressar-se" i entre tots dos no hi ha cap "afinitat especial". De fet, segueix Colau, "gairebé mai" parlen. Ho reconeix la regidora al llibre 'Ada, la rebel·lió democràtica' (Ara Llibres), del periodista Joan Serra Carné, que retrata el viatge de Colau des de l'activisme social a la primera línia de la política institucional. A l'abordar la relació entre Barcelona en Comú i Podem, l'alcaldessa deixa frases com aquestes:
-"Hi ha un cert estil de Pablo i el nucli impulsor de Podem amb què no connectem. Em fan sentir més catalana que mai. És una diferència d'estil, personal i política. Barcelona en Comú no és Podem. No ho ha sigut mai [...]. Potser en l'arrogància, en la forma d'expressar-se".
-"Si em preguntes si em sento de Podem, et responc que no. Si em preguntes, ¿sents que formes part del context polític i social que ha portat a Podem? Llavors et diria que sí. ¿S'entén la diferència, oi? Em sento partícip del 15-M. Aquí vam coincidir, i després hem seguit".
Notícies relacionades-"Amb Pablo no parlo gairebé mai. Hi ha una relació de simpatia, i amb Íñigo Errejón també. No hi ha cap problema personal. Però tampoc hi ha afinitat especial, tenim diferents maneres de fer. És una relació cordial, però complicada".
-"Podem va fer una anàlisi política freda i racional, descrivint una finestra d'oportunitat. En això la van encertar, ningú havia fet el pas i ells eren els primers. Hi havia un context d'oportunitat, però no l'havien generat ells, l'havia generat molta gent, com la PAH (Plataforma d'Afectats per la Hipoteca), a la qual no van saber entendre ni respectar".
- El nom de nena que triomfa a Catalunya i que un estudi etiqueta com el més bonic del món
- Plataforma en línia La justícia de França rebutja el bloqueig de Shein decretat pel Govern després de l’escàndol per les nines sexuals
- En un polígon industrial Els Mossos detenen un home i intervenen 78 quilos de marihuana a Martorell
- 'Ex. La vida después' Rosalía confessa la seva por més gran que no pot controlar i demana ajuda a Ana Milán: “M’aterra”
- Investigació en marxa La policia trasllada al mar la recerca del Jimmy, el jove nord-americà desaparegut a Barcelona
